Sari la conținut

Tineri cu idei de succes

Nicoleta are 34 de ani și de 15 ani nu stă deloc. A făcut facultatea de management dar primul loc de muncă l-a avut la 19 ani și, evident, n-a fost unul de manager.

Nicoleta a pășit în viață la fel cum face majoritatea studenţilor - casieră într-un supermarket. Doi ani mai târziu, a devenit însoţitoare de bord.

A zburat pe toate continentele și, pentru că o astfel de viață are farmecul ei, la 27 de ani a ezitat atunci când un prieten i-a propus să se asocieze într-o afacere cu pantofi.

Nicoleta Stoleriu: „Trebuie curaj în primul rând. Dacă nu există curaj, nu mai facem nimic”.

Trei ani i-a luat Nicoletei până când afacerea cu pantofi a pornit efectiv.

„Dacă ideile sunt cât de cât ok şi te interesezi şi ai cât de cât un minim buget de a porni o afacere e un lucru bun”.

Inițial asociatul său se ocupa de producţie iar Nicoleta de vânzare dar, cu timpul, a rămas singură în afacere. Experiența de stewardesă a ajutat-o. Știa să vorbească cu oamenii și să îi citească rapid. Iar apoi, n-a mai fost nevoie decât de internet.

Nicoleta Stoleriu: „La început, în primul an, erau cliente zeci pe lună. În momentul de faţă avem sute, poate chiar depăşim mia de cliente”.

Mai exact, din atelierul Nicoletei pleacă lunar în jur de patru sute de perechi de pantofi. Sunt mai ieftini decât la mall, dar mai scumpi decât în piețe. În fond, Nicoleta ține la calitate și un preț prea mic ar sugera o marfă proastă.

Nicoleta Stoleriu: „În 2008, când am deschis atelierul, era într-o cameră mică, de 20 de metri pătraţi

Şi aveam atunci un singur angajat. Nu mai suntem în momentul de faţă în 20 de mp. Suntem în aproape 100 de mp”.

Nicoleta are acum 11 angajați dar are o problemă în a găsi pantofari instruiți. Meseriașii din atelierul Nicoletei au o medie de vârstă de 40 de ani. Piața românească este dominată de marfă chinezească ieftină sau de marfă italiană scumpă.

Între jucători uriași, pe o piață de peste 1 miliard cum este cea românească, marii producători români preferă să-și ducă marfa la export în Italia, Franța sau Germania. Nicoleta și-a găsit o nișă pe care o crește an de an.