Sari la conținut

Tot mai mulți tineri români vor să devină piloți pe avioane de linie

Pentru a ajunge să mergi aproape zilnic printre nori, e nevoie de mulţi paşi grei de parcurs pe pământ. Obţin brevetul de pilot doar cei care trec toate testele teoretice şi practice ale şcolii de aviaţie.

Simulatorul este folosit de toţi cursanţii care trebuie să obţină cea mai avansată licenţă de zbor, cea de pilot comercial.Viitorii piloţi sunt învăţaţi să decoleze şi aterizeze orientându-se doar cu ajutorul aparatelor de bord.

Vicențiu Coșniceru, instructor: „Tentațiile generale sunt așa cum s-au obișnuit de la zborul vizual. Să se uite afară. Să nu verifice aparatura de bord. Trebuie să le forțăm creierul, să nu se mai încreadă doar în propriile lor simțuri”.

Laura are 30 de ani și vrea să fie pilot de linie. Urmează cursurile Şcolii Superioare de Aviaţie de aproape doi ani.

Cursurile teoretice o învaţă lucruri esenţiale despre aeronave, atmosferă şi zbor. Fără ele nu ai nicio şansă să obţii licenţa de pilot, să urci la manşa unei aeronave şi să porţi pe umeri responsabilitatea pentru vieţile a sute de oameni.

Cei doi ani de studiu costă 37.000 de euro. Licenţele suplimentare cerute de companiile aeriene internaţionale pot ridica la final costurile la 80.000 de euro.

La Şcoala de Aviaţie sunt pregătiţi şi viitorii piloţi militari. George Barbu: „Anul trecut am avut în pregătire aproximativ 50 de piloți de la MAI și MAPN”.

După doi ani de şcoală un viitor pilot poate aplica pentru angajare la diferite companii aeriene. În România un pilot comerical poate câştiga până la 6.000 de euro. În cazul companiilor aeriene internaţionale salariul este şi poate ajunge şi la 20.000 de euro lunar.