Sari la conținut

Trafic de coșmar la intrarea în București. Se montează separatoare de sens pe DN1

DN1. Podul din zona Băneasa, la ieşirea din Capitală. Ora 10.30. Angajaţii Companiei de Drumuri abia îşi fac apariţia. Astăzi încep lucrările pentru montarea de parapete de beton pe cel mai periculos drum al ţării.

Înainte de a instala noile separatoare de sens din beton angajaţii de la Drumuri trebuie să scoată pavelele, dar şi bordurile care în momentul de faţă separă cele două sensuri de circulaţie. Parapete din beton va fi instalat, pentru început, pe primii 5 kilometri ai drumului naţional.

Adică din zona pasajului Băneasa până la cel peste Centura Capitalei, la intrarea în Otopeni.

Cătălin Homor, directorul general al CNADNR: „Sunt parapeţi de beton, durează fabricarea lor o lună. Pentru a accelera acest proces de montare am decis montarea unora metalici. O parte îi avem în stoc, pe o parte îi vom cumpăra. Doar pe pasaje vom pune acei parapeţi de beton”.

Lucrările vor fi executate în etape, pe tronsoane de câte 400 de metri. Cât timp muncitorii de la Drumuri vor amplasa noile separatoare, în zonă vor fi restricţii de circulaţie, deoarece va fi închisă câte o bandă pe fiecare sens. Şefii de la Drumuri promit că lucrările se vor termina repede, mai ales că muncitorii vor lucra şi în weekend. Deşi recunosc că DN1 este o arteră periculoasă, şoferii se plâng că, pe perioada lucrărilor, în zonă se va circula atât de încet că separatoarele nu vor folosi nimănui.

În ultimele săptămâni, DN1 a fost scena unor accidente teribile. Săptămâna trecută, în Otopeni, cinci maşini au fost implicate într-un accident în lanţ, provocat de un şofer a cărui maşină a sărit bordura ce desparte sensurile de mers. 4 oameni au ajuns la spital. Cu două săptămâni mai devreme, o tănără de 35 de ani a murit într-un accident similar, pe podul din zona Băneasa.

Parapete metalic sau din beton ar urma să fie instalat şi pe încă 35 de kilometri din DN1, între Ciolpani şi Cornu, dar şi pe alte drumuri naţionale. 51 de milioane de lei va cheltui CNADNR cu aceste lucrări.