Sari la conținut

Vara în autobuz. Aer condiționat în varianta românească

„Este ora 14.40 iar în autobuzul în care mă aflu temperatura este 38 de grade. În aceste condiţii călătoria devine un calvar pentru că aerul este greu de respirat”, relatează Miruna Mihailovici, reporter Digi 24.

Aer condiţionat nu, geamurile sunt mici. E dezastru. Fierbe apa în maşină”, spune un călător.

Ca într-un cuptor. Aşa se simt cei care merg la orele după-amiezii cu autobuzele prin Galaţi. Pasagerii încearcă să se răcorească cu evantaie sau apă rece. În ajutorul lor, cei din conducerea societăţii de transport vin cu o soluţie. Nu este însă vorba de aer condiţionat. Ferestrele fixe vor fi date jos şi înlocuite cu altele care se pot deschide în timpul călătoriei.

Am făcut echipe de patru inşi şi lucrăm şi sămbăta şi duminca pentru rezolvarea acestor probleme strigente şi încercăm să facem în aşa fel încât călătorul să se simtă cât mai bine”, spune Mircea State, şef Autobază Transurb.

„Constructorul olandez le-a construit pentru clima din Olanda, care diferă de clima din România. La noi este foarte cald şi nu fac faţă transportului în comun, având în vedere că geamurile sunt foarte mici”, spune Cristinel Zaharia, inspector Transurb.

Cele care au venit ultimele din achiziţii aduse second hand sunt fără geamuri, sunt etanşe şi noi le-am modificat şi le modificăm în continare”, adaugă Genica Totolici, director Transurb.

Operaţiunea este greoaie. Într-o zi, muncitorii reuşesc să modifice doar trei autobuze.

În oraş nu există nici măcar un autobuz, troleibuz sau tramvai dotat cu aer condiţionat. Un astfel de autovehicul costă peste 200.000 de euro. Autorităţile nu au găsit fondurile necesare, aşa că au preferat să cumpere maşini la mâna a doua a căror valoare nu depăşeşte 25.000 de euro.