Sari la conținut

Ce să faci în cazul unui zbor anulat sau întârziat

Mii de zboruri sunt anulate anual în toată lumea, iar întârzierile au devenit o obișnuință, mai ales în timpul iernii. Nimic nu-i mai neplăcut decât să-ți începi vacanța cu ore de așteptare petrecute în aeroport, sau chiar o noapte întreagă de nesomn printre bagaje. Ce faci în acest caz? Iată câteva recomandări oferite de Forbes

shutterstock_544879453

Foto: Shutterstock

Dacă este târziu, trecut de ora 8 seara, cel mai bine este să iei în calcul închirierea unei camere. În cazul în care întârzierea sau anularea zborului este legată de vreme și dacă șansele de a prinde un zbor curând sunt reduse, nu are rost să petreci întreaga noapte pe un scaun din aeroport. Poți folosi o aplicație de mobil pentru a căuta un hotel în apropierea aeroportului pentru a-ți face seara mai plăcută.

De asemenea, în timp ce stai la coadă pentru a afla mai multe informații, sună la compania aeriană. Probabil îți vor răspunde la telefon înainte ca tu să ajungi la în fața personalului de la informații, iar prin telefon poți obține mai multe detalii despre zbor.

Refuză să pleci fără un loc la următorul zbor. Stai la coadă și cere să ți facă rezervare la o altă companie aeriană. Însă, nu uita că ceri să ți se facă o favoare greu de realizat, având în vedere că s-a renunțat la dreptul de rezervare la o altă companie aeriană îm 1978. Fii politicos și rămâi pe poziții.

Folosește aplicații care-ți permit să-ți organizezi călătoriile precum TripIt sau WorldMate pentru a căuta un alt zbor.

Nu uita că ai putea avea dreptul să primești compensație de la compania aeriană și, deși nu înlocuiește o vacanță ratată, este de ajutor.

Un zbor se consideră întârziat de la două ore pentru zborurile de până la 1.500 km, trei ore pentru zborurile din Uniunea Europeană peste 1.500 km şi pentru toate celelalte zboruri între 1.500 şi 3.500 km şi patru ore pentru zborurile de peste 3.500 km.

În cazul zborurilor a căror întârziere este de cinci ore sau mai mare, se poate solicita rambursarea costului biletului pentru partea de călătorie neefectuată şi un zbor către locul de plecare iniţial. Iar dacă zborul ajunge la destinaţia finală cu o întârziere egală sau mai mare de trei ore, pasagerii au dreptul la o compensaţie fixă, stabilită conform regulilor privind compensaţia în cazul anulării, în funcţie de distanţa zborului: 250 de euro, 400 de euro sau 600 de euro.

În cazul anulării zborului, pasagerii au dreptul la redirecţionarea pe un alt zbor spre destinaţia finală sau rambursarea întregului cost al biletului. De asemenea, au dreptul la mâncare şi băuturi răcoritoare pe timpul aşteptării.
Asigurarea cazării va fi suportată tot de operatorul de transport aerian, dacă perioada de aşteptare include o noapte.