Sari la conținut
News Alert

30.000 de tone de zahăr din Brazilia vor ajunge în România

 

FOTO: Getty Images

Datele furnizate de firma de shipping Williams Brazil arată că firma Trader Sucres et Denrees SA a închiriat o navă pentru a trimite în România o cantitate de 30.000 de tone de zahăr brut din portul brazilian Maceio. Nava Daiwan Wisdom este prima dovadă concretă, după ce luna trecută au apărut primele zvonuri cu privire la încheierea de acorduri pentru importul de zahăr brazilian în UE.

Stefan Uhlenbrock, analist la firma germană F.O. Licht GmbH susține că prețurile la zahăr în UE au crescut cu peste 10% în sezonul care a început în luna octombrie a anului trecut, în condițiile în care recolta de zahăr a blocului comunitar este prognozată să atingă cel mai scăzut nivel din ultimii 40 de ani. Potrivit calculelor efectuate de Bloomberg, prețurile la zahăr în Europa Occidentală au ajuns la 550 de euro pe tonă, fiind cu 43% mai mari decât cotațiile futures de la Londra.

„Prețurile în Uniunea Europeană cresc practic de la o zi la alta. Cota este acum atractivă pentru producătorii din nord-estul Braziliei și mă aștept să fie îndeplinită până la finele sezonului actual”, a declarat Stefan Uhlenbrock.

Uniunea Europeană poate importa o cantitate de maxim 334.054 tone de zahăr pe an din regiunea de nord-est a Braziliei la un tarif vamal redus de 98 de euro pe tonă. Datele Comisiei Europene arată că în ultimul sezon UE nu a important nicio cantitate de zahăr din nord-estul Braziliei.

F.O. Licht estimează că producția de zahăr a UE va coborî în sezonul 2015-2016, care se va încheia în luna septembrie a acestui an, până la 13,6 milioane tone, cel mai scăzut nivel de după 1971. În aceste condiții, Comitetul european al utilizatorilor de zahăr, un grup reprezentând peste 15.000 de companii, a declarat luna trecută că Executivul comunitar trebuie să ia măsuri pentru a crește livrările și a evita lipsurile.

Oficialii UE s-au întâlnit săptămâna trecută cu reprezentanții industriei zahărului pentru a discuta posibile soluții în condițiile în care importurile ar putea să nu se ridice la înălțimea prognozelor, susțin surse din apropierea discuțiilor. Blocul comunitar ar putea să importe o cantitate cu 150.000 de tone mai mică decât estima anterior, în condițiile în care livrările din țările care au un acces preferențial pe piața UE sunt la un nivel semnificativ mai mic decât cel înregistrat anul trecut, iar situația nu ar urma să se modifice până la finele sezonului actual.

Pe aceeași temă