Sari la conținut

Afacerea din paharul de cafea

Conceptul de cafea la pachet a început să fie un obicei și în rândul românilor, printre clienți se numără și tinerii în drumul spre liceu, dar și oamenii de afaceri. Ideea că orice dimineaţă bună începe cu o cafea caldă îi face pe mulţi români să-şi înceapă ziua cu un pahar de carton cu capac de plastic în mână.

Un stil de viaţă importat din Occident, care aduce profit oamenilor de afaceri cu intuiţie. Radu Savopol are o minicafenea în zona Pieţei Romane. A pariat pe un concept simplu şi vinde peste 100 de cafele pe zi. „Orice produs costă 5 lei, de la latte la 350 de ml, terminând cu două ape plate, două prăjituri, un sandviș”, a spus Radu Savopol, antreprenor.

Contează foarte mult şi atmosfera. O spune chiar unul dintre clienţi, fidel unor astfel de localuri şi în America, ţara în care s-a inventat cafeaua la pachet. „Sunt multe cafenele mici, oamenii sunt prietenoşi, îl cunoşti pe proprietar, iar cafeaua este de calitate”, a spus Mark. Minicafenelele sunt amplasate în zone aglomerate, în centrul oraşului sau la gară, unde clienţii sunt mai uşor de atras.

Şi acest tânăr a pariat pe cafeaua la pachet. A investit 80.000 de euro în șase cafenele care au forma unui pahar de cafea. Iar într-o ţară invadată de automate de la care poţi cumpăra cafea la un un leu, spune că cel mai greu este să îi înveţi pe români ce înseamnă de fapt o cafea bună. „Fiecare cafea trebuie să aibă o anumită concentrație”, a spus Vlad Timaru, antreprenor.

Din preţul unei cafele de 5 lei, 3 lei reprezintă costul cafelei şi al ambalajului. Piaţa totală cafelei în România are o valoare de 335 milioane de euro. Românii beau, în medie, două kilograme de cafea pe lună, mai puţin de jumătate din cantitatea pe care o consumă occidentalii.

Pe aceeași temă