Sari la conținut

Multinaționalele pun ochii pe brandurile alimentare autohtone

Cinci dintre performerii industriei alimentare s-au vândut în ultimii ani. Brandurile Covalact, Albalact, Caroli, Bucovina şi Supremia (condimente) au ajuns la multinaţionale.

Cinci companii mari din domeniul ali­mentar şi al băuturilor aflate în topul celor mai mari 15 creş­teri ale vânzărilor în ul­ti­mii cinci ani şi-au schim­bat pro­prietarul, do­uă dintre ele activând în pro­duc­ţia de lactate, arată o ana­liză a  ZF pe baza date­lor de la Re­gistrul Comerţului.

Astfel, Covalact, Al­ba­­­lact, Caroli, Rio Buco­vina şi Supremia Group, toate cu creşteri ale vânzărilor cu­prin­se între 40% şi 95%, şi-au schim­bat proprietarul în urma unor tranzacţii de zeci de milioane de euro sem­nate în ultimii doi, trei ani. ZF a avut ca bază pen­tru analiză topul celor mai mari 50 de companii din industria alimentară şi a băuturilor, unde pragul de intrare a fost de 180 mil. lei în 2016.