Sari la conținut

Asociația Pro Infrastructura: Licitațiile Companiei de Autostrăzi sunt dezastruoase

Asociația Pro Infrastructura consideră că CNAIR – Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere obține rezultate dezastruoase pe partea de licitații, achiziții publice. De aceea, spune API, sistemul trebuie reformat.

stefan ionita -dir gen al CNAIR crop

Foto: Ștefan Ioniță, noul șef al CNAIR, are sarcina de a debloca numeroase proiecte

 

API spune că slaba pregătire a caietelor de sarcini face ca puținele licitații de execuție lucrări să fie anulate sau întârziate luni de zile. ”Rezultatele dezastruoase ale CNAIR pe partea de licitaţii şi achiziţii publice continuă! Puținele licitații de execuție lucrări sunt fie anulate fie întârziate cu luni de zile datorită slabei pregătiri a caietelor de sarcini”, spune API. Asociația dă exemplu relicitările viaductului Gilău și a lotului Ungheni - Târgu Mureș de pe A3, ambele la a 6-a amânare în vederea clarificărilor cerute de ofertanți.

Nici studiile de fezabilitate nu merg mai bine. ”Aceste probleme se perpetuează și în majoritatea licitațiilor pentru studii de fezabilitate, a căror calitate este esențială în vederea implementării ulterioare a unui proiect de drum. Cel mai faimos caz de caiet de sarcini prost-pregătit este cel al studiul de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Pitești, contract actualmente în pericol de reziliere și care poate întârzia demararea construcției efective cu cel puțin 2 ani de zile”, spune API.

Majoritatea licitațiilor noi pentru studii de fezabilitate sunt amânate în repetate rânduri (de exemplu Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău, Bacău-Pașcani, Craiova-Pitești, etc) și ulterior eventual anulate.

În consecință, este cât se poate de limpede că CNAIR are nevoie de o reformă urgentă a modului în care pregătește și realizează procedurile de achiziție publică”, spune asociația. API prezintă aici o sinteză a tuturor procedurilor de achiziție publică (studii de fezabilitate și execuție) realizate la nivel central de CNAIR/CNADNR (fosta denumire a CNAIR - n.red.) în ultimii 6 ani.