Sari la conținut

Autostrada Bucureşti – Ploieşti are o singură ieşire funcţională, la un an de la inaugurare. Restul sunt în lucru

Accesul la Autostrada Bucureşti-Ploieşti se face şi acum, la mai bine de la un an de când a fost dată în folosinţă, tot de pe şoseaua de centură a Capitalei.

Se lucrează şi acum la tronsonul lung de 6 kilometri care trebuie să lege Bucureştiul de Autostrada A3. Lucrările avansează însă în ritm de melc. E un tronson important, pentru că trebuie să preia traficul din Capitală şi să-l ducă direct în autostradă.

Aceasta este însă doar una dintre explicaţiile pentru traficul mic de maşini de pe Autostrada A3. În prezent, exista o singură ieşire funcţională: cea spre Snagov. Dacă aţi ratat ieşirea, nu aveţi altă opţiune decât să mergeţi până la capătul autostrăzii.

La a doua ieşire, cea spre Moara Vlăsiei, se lucrează încă, dar nu se ştie când va fi gata. O altă ieşire de pe A3, cea din localitatea Gruiu, este folosită de localnici după ce bariera care trebuia să oprească accesul la autostradă a fost dată la o parte.

Problemele nu se opresc însă aici. Există de-a lungul autostrăzii mai multe spaţii de servicii şi singurul lucru după care pot fi recunoscute este că sunt semnalizate. În rest, nu este nimic construit.

Mai e nevoie de încă 80 de milioane de euro

Compania Naţională de Autostrăzi a declarat pentru Digi 24 că e nevoie, în total, de aproape 80 de milioane de euro pentru finalizarea tuturor ieşirilor de pe autostradă. Potrivit directorului general al CNADNR, Narcis Neaga, dacă va exista finanţare de la buget lucrările vor fi gata la sfârşitul anului 2014, sau începutul lui 2015.

Şă cum bani nu sunt, nici autostradă ca la carte nu o să avem prea curând. "Pentru anul 2013, bugetul alocat proiectului este insuficient, context în care programul de lucrări va fi revizuit", se arată în răspunsul formulat de CNADNR la solicitarea Digi 24.

O altă cheltuială care trebuie avută în vedere este cea de 1,5 milioane de euro, bani pe care statul îi va plăti pentru efectuarea unor lucrări de reabilitare pe Centura de Vest a Ploieştiului, care a fost dată în folosinţă în urmă cu doar trei ani şi pentru care a plătit atunci 32,5 milioane de euro.