Sari la conținut

Autostrada Comarnic-Brașov. Victor Ponta: „Am întârziat opt luni de zile din cauza unei declarații prostești”

„Vreau astăzi să puneți pe site-ul Ministerului Transporturilor, la CNADNR, toate datele publice cu starea actuală a negocierilor – câți kilometri, cât costă, care sunt obligațiile constructorului, care sunt obligațiile statului român, vreau ca toată lumea să știe ce înseamnă, cât ne costă, cât durează și până pe 15 februarie trebuie să spuneam companiilor care au câștigat prima fază a procedurii: semnăm sau nu semnăm?”, a cerut Victor Ponta într-o reuniune publică la Ministerul Transporturilor dedicată prezentării masterplanului pentru autrostrăzi.

„Pentru că nu mai putem să stăm, am întârziat opt luni de zile, din cauza unei declarații prostești făcute de cineva care a zis că știe el că sunt fapte de corupție. O declarație prostească pentru că a fost pur politică. Am întrebat structurile de stat – nu există nicio faptă de corupție, nicio sesizare de corupție. Dar a fost o declarație politică prostească, pentru că a avut ca și consecință o întârziere de opt luni de zile”, a acuzat Victor Ponta, referindu-se la o declarație a fostului președinte Traian Băsescu.

În vara anului trecut, la 25 iunie, preşedintele Traian Băsescu i-a spus noului ministru al Transporturilor, Ioan Rus, după depunerea jurământului, să fie atent la premisele contractării autostrăzii Comarnic-Braşov, precizând că, din informaţiile sale, s-au produs deja acte de corupţie.

Ulterior, Victor Ponta a declarat că Traian Băsescu a sesizat Direcţia Naţională Anticorupţie cu privire la atribuirea lucrărilor la autostrada Comarnic-Braşov. În replică, purtătorul de cuvânt al președintelui a declarat că afirmaţia premierului este mincinoasă, reamintește Mediafax.

Termenul anunţat de autorităţi pentru semnarea contractului de construcţie în concesiune a autostrăzii Comarnic - Braşov a fost amânat de mai multe ori.

Cele mai recente date transmise de CNADNR pe această temă, furnizate MEDIAFAX în noiembrie, arată că sunt în derulare activităţile prealabile semnării contractelor de finanţare şi contractului de concesiune de lucrări publice. Nici CNADNR nu furniza, atunci, alte informaţii.

Un contract greu de prins

Premierul Victor Ponta şi fostul ministru al Transporturilor Dan Şova s-au întâlnit în ianuarie anul trecut, la Palatul Victoria, cu reprezentanţii asocierii Vinci - Strabag - Aktor, care a câştigat licitaţia pentru construcţia tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov, prilej cu care cele două părţi au semnat un memorandum de înţelegere.

Victor Ponta afirma atunci că autostrada Comarnic-Braşov, în lungime de 53 kilometri, va fi finalizată în 2017, la un cost estimat de 1,8 miliarde euro, lucrările de construcţie urmând să înceapă în aprilie.

În martie, Şova spunea că acordul pentru construcţia autostrăzii va fi semnat în iunie, nu în aprilie, aşa cum se anunţase iniţial, amânarea termenului fiind un lucru "eminamente pozitiv" întrucât statul a reuşit să obţină angajamentul ferm din partea BEI, BERD şi Banca Mondială pentru susţinerea proiectului.

La 24 iunie, dată la care şi-a anunţat demisia din funcţia de ministru al Transporturilor, Şova a afirmat că acordul va fi semnat "în perioada următoare", motivul întârzierii fiind legat de discuţiile dintre constructori şi finanţatorii instituţionali.