Autostrada Pitești-Sibiu va fi și în 2017 la faza de planșetă

Doru Cireaşă Data actualizării: Data publicării:
Autostrada-Sibiu_Pitesti-zona-Sibiu_Boita

Autostrada Sibiu – Pitești, singurul segment neînceput din Constanța – București – Nădlac, nu va depăși nici în 2017 faza de pregătire a documentației tehnice deși ultimul termen promis pentru definitivarea acestuia este 2021.

Autostrada-Sibiu_Pitesti-zona-Sibiu_Boita

Românii nu vor vedea nici în 2017 vreun utilaj de construții pe șantierul autostrăzii Sibiu Pitești. Aceasta în pofida faptului că, după cum promite ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, în luna iulie ar putea demara licitația pentru proiectarea și execuția capetelor de autostradă Mai mult întreaga autostradă va fi gata până la sfârșitul mandatului lui, spunea Răzvan Cuc acum două săptămâni la Pitești.

Pentru 2017 nu a fost prevăzut niciun leu pentru constructor, ci doar pentru pregătirea documentației tehnice, etapă în care această autostradă se găsește de ani buni.

Digi24.ro a întrebat oficialii ministerului care este suma prevăzută pentru autostradă în acest an.

Pentru proiectul ”Sprijin pentru pregătirea documentației tehnice aferente proiectului de infrastructură rutieră Autostrada Sibiu - Pitești” în anul 2017 a fost alocată suma de 21.420 mii lei aferentă creditelor bugetare. Proiectul Autostrada Sibiu – Pitești a fost cuprins în  Legea Bugetului de Stat nr. 6/2017 sub denumirea de ”Sprijin pentru pregătirea documentației tehnice aferente proiectului de infrastructură rutieră Autostrada Sibiu – Pitești”, spune ministerul.

Suma de 21,42 milioane lei, echivalentul a 4,76 milioane euro permite construirea a doar jumătate de kilometru de autostradă. Costul total al acesteia a fost estimat la 1,7 miliarde euro.

”Suma aprobată a fi cheltuită în cursul anului 2017 pentru acest proiect a fost cuprinsă la nivel global împreună cu alte proiecte în cadrul Anexei nr.29 (Fișa de investiții) litera lit.c) "Cheltuieli pentru elaborarea studiilor de prefezabilitate, fezabilitate și a altor studii aferente obiectivelor de investiții", adaugă oficialii acestei instituții.

Prima etapă după semnarea unui contract de execuție este plata avansului către constructor. Faptul că un astfel de avans nu este inclus în bugetul proiectului autostrăzii pe 2017 ar putea indica amânarea proiectării și începerii lucrărilor anul viitor.

Dealtfel un document al companiei din luna februarie indica mai multe dificultăți în care se află pregătirea documentației acestui proiect. Compania reclama ministrului Răzvan Cuc faptul că nu au fost predate la timp studii de fezabilitate pentru loturile 1 și 5 astfel încât să fie demarată procedura de licitație, nu a fost predat studiul geotehnice revizuit pentru acestea, nu a fost predat studiul geotehnic și, implicit, studiul de fezabilitate, pentru lotul 4, nu au fost demarate activitățile de realizare a investigațiilor geotehnice pe secțiunile 2,3 și 6.

Totuși, autostrada e prioritate zero. „Coridorul IV, care include şi secţiunea de autostradă Sibiu- Piteşti este prioritar pentru noi. În momentul de faţă, acest tronson este în stadiul de elaborare a studiului de fezabilitate . Avem bani pentru proiectul de studiu de fezabilitate. (..) În cursul acestui an, până la sfârşitul lunii iulie, vom putea demara procedura de licitaţie pentru proiectare şi execuţie a capetelor de autostradă, secţiunea 1 şi 5. Nu se pune problema de finanţare a acestor proiecte. Vor avea sumele necesare. Ne-am asumat ca acest coridor să fie închis până la sfârşitul mandatului”, spunea la începutul acestei luni ministrul Răzvan Cuc.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri