Autostradă ratată. CNADNR, bună de plată

Data publicării:
autostrada ratata

De mai bine de o lună, cei 22 de kilometri dintre Cunţa şi Sălişte sunt închişi circulaţiei. Pe o distanţă de 200 de metri, autostrada a fost demolată. Conducerea Companiei de Drumuri susţine că reparaţiile se vor face din banii constructorului, adică firma italiană Impregilo.

Ceea ce s-a întâmplat acolo intră în categoria viciilor ascunse (...). Oricum, totul se recuperează de la constructor, nu se recuperează din altă parte”, dădea asigurări Narcis Neaga, directorul general al CNADNR.

În plus, CNADNR vrea să reţină cele 20 de milioane de euro depuse drept garanţie de constructorul italian.

Până acum, italienii au cerut plăţi suplimentare pentru diverse lucrări şi au primit dreptul să încaseze 6 milioane de euro, în urma mai multor decizii date de comisiile de adjudecare a disputelor. În plus, una dintre acestea i-a dă dreptul drumarului şi la o majorare a contractului cu până la 20%. Compania de Drumuri spune va contesta toate aceste hotărâri.

Se deschide calea arbitrajului, care este forma finală de soluţionare a disputei. Doi, trei, patru, cinci ani este obişnuit ca durată a unui arbitraj”, arată Cosmin Vasile, avocat.

În acest moment, Compania de Drumuri trebuie să-şi achite facturile către Consitrans, firma care până în mai anul trecut a supervizat calitatea lucrărilor.

Circa patru milioane de lei, suma fiind aferentă serviciilor prestate de compania nostră în perioada octombrie - decembrie 2013”, a precizat Florin Roșu, consilier juridic la Consitrans.

Firma cere încă pe atât, deoarece Compania de Drumuri ar fi uitat să plătească ultimele patru luni din contract. Înainte de reziliere, inginerii de la Consitrans semnalaseră peste 300 de nereguli în executarea autostrăzii.

Când CNADNR a suspendat contractul nostru în zona în care au apărut probleme la autostradă, lucrările nu fuseseră începute. Aşa că execuţia lucrărilor în zonele cu probleme a fost supervizată exclusiv de CNADNR, prin DRDP Braşov”, afirmă Florin Roșu.

Ei au nişte certificări, nişte atestate identice cu ale celor care au lucrat înainte. (...) Cine a confirmat fundaţia, acolo e baza”, spune Narcis Neaga, directorul general al CNADNR.

Cei 22 de kilometri dintre Cunţa şi Sălişte au costat, până acum, peste 600 de milioane de lei.  

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri