CE: Japonezii de la Asahi pot cumpăra brandurile de bere Ursus, Timișoreana, Ciucaș

Data publicării:
Beer Tasting - Oktoberfest 2016
MUNICH, GERMANY - SEPTEMBER 12: A waitress brings glasses of beer to the heads of the six Munich breweries as well as the owners of the Oktoberfest tents for the annual beer tasting prior to the 2016 Oktoberfest in the cellar of the Munich Beer and Oktoberfest Museum on September 12, 2016 in Munich, Germany. The men and one woman meet every year shortly before Oktoberfest to sample and discuss the merits of the Oktoberfest brews of Hacker-Pschorr, Spaten, Loewenbraeu, Paulaner, Augustiner and Hofbraeu, which are the six Munich breweries and the only breweries allowed to participate in Oktoberfest. The 183rd Oktoberfest will be open to the public from September 17 through October 3 and will draw millions of visitors from across the globe in the world's largest beer fest. (Photo by Alexander Hassenstein/Getty Images)

Comisia Europeană (CE) a autorizat tranzacția de peste 7 miliarde de euro prin care berarul japonez Asahi preia activele SABMiller din Europa Centrală și de Est (ECE), inclusiv Ursus Breweries, producătorul unor mărci precum Ursus, Timișoreana și Ciucaș, potrivit Profit.ro.

Beer Tasting - Oktoberfest 2016
FOTO: Getty Images

În decembrie anul trecut, japonezii de la Asahi au anunțat că vor plăti 7,3 miliarde de euro pentru cumpărarea portofoliului SABMiller din România, Cehia, Ungaria, Polonia și Slovacia. Tranzacția ar urma să fie finalizată în a doua jumătate a anului.

„Comisia a concluzionat că achiziția nu va ridica probleme din perspectiva concurenței”, se arată într-un comunicat al CE.

SABMiller a înregistrat venituri consolidate la nivelul operațiunilor din ECE de 388 milioane dolari (368,6 milioane euro) în 2016 și un profit net de 48 milioane dolari (45,6 milioane euro), potrivit raportului financiar al AB InBev.

În România, SABMiller este prezentă prin intermediul Ursus Breweries, care deține trei fabrici de bere – în Brașov, Buzău și Timișoara și o linie de producție de capacitate mică în Cluj. Ursus Breweries ocupă primul loc pe piața românească a berii, urmată de Heineken România și Bergenbier, companie aflată în portofoliul Molson Coors.

Pe lângă activele din ECE, japonezii de la Asahi au mai cumpărat de la SABMiller mărcile Peroni, Grolsch și Meantime, pentru care au plătit 2,55 miliarde euro.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri