Sari la conținut
News Alert

Componentele unei industrii de 22 de miliarde de euro

Industria automotive generează alte câteva sute de locuri de muncă în vestul ţării, odată cu inaugurarea unei noi fabrici de producţie. Un grup canadian a deschis, la începutul acestei săptămâni, la Timişoara, a doua fabrică din Europa şi a şaptea din lume. Industria auto a crescut enorm în România. A ajuns la 22 de miliarde de euro ca venituri, ceea ce reprezintă 13% din PIB-ul generat de această țară. Undeva aproape la 16 miliarde reprezintă numai componentele care, în majoritate, merg la export.

Noua fabrică deschisă la Timişoara înseamnă aproximativ 300 de noi locuri de muncă până în 2019, în industria automotive. Compania canadiană, producătoare de componente pentru maşini, a ales România pentru deschiderea celei de-a doua fabrici din Europa, după cea din Germania.

Paul Robinson, directorul executiv al multinaționalei: „Clienții noștri s-au mutat în Europa de Est și astfel am fost și noi nevoiți sa ne mutam producția mai aproape de ei. Am ales România pentru mai multe motive. Financiare, dar și datorită legăturilor pe care le avem aici. Avem foarte mulți angajați ingineri în Canada, care s-au născut și au crescut în România.”

20 de ingineri români lucrează în prezent la sediul companiei din Canada. Noua fabrică deschisă în vestul ţării are deocamdată doar două linii de producţie funcţionale. În câteva luni, însă, mai multe astfel de linii vor fi aduse din Canada şi Germania pentru creşterea producţiei.”

Paul Robinson, directorul executiv al multinaționalei: „Avem nevoie de o echipă completă, nu doar de fabrică, ci și de alte abilități, cum avem în departamentul de calitate, ingineria industrială. Așadar, o să dezvoltăm în continuare echipa de aici.”

La fabrica de la Timişoara, deschisă în parcul industrial de lângă aeroport, vor fi produse curele şi sisteme de distribuţie pentru maşini.

Ovidiu Ambruș, manager al fabricii de la Timișoara: „Viitorul automotivului, acum suntem cu toții cu mașini sau marea majoritate conducem mașini termice, viitorul poate fi în zona mașinilor electrice și cu siguranță mașinile hibride. Urmând să dezvoltăm odată ce și piața va fi sufiecient de extinsă, sisteme pentru mașinile electrice. Cu siguranță și aici.”

Fabrica de la Timişoara este cea de a şaptea din lume deschisă de compania canadiană.