Sari la conținut

Ikea descoperă că se mişcă prea greu şi vrea să rişte

Cel mai mare vânzător de mobilă din lume descoperă că e prea mare şi se mişcă prea greu. Ikea îşi formează o echipă care se va ocupa exclusiv cu achiziţia altor companii mai mici, mai de nişă, dacă nu de comerţ electronic, clar din sfera digitală.

Directorul grupului le-a spus celor de la Financial Times că în maxim 3 ani de zile, Ikea trebuie să se transforme, trebuie să facă nişte paşi foarte radicali. Primul a fost făcut în urmă cu două săptămâni când Ikea a cumpărat TaskRabbit, platforma prin care utilizatorii se conectează cu tâmplarii, instalatorii sau orice vânzător de servicii din zonă. Achiziţia le-a permis celor de la Ikea să le găsească clienţilor oameni din împrejurimi care se pricep să monteze mobila companiei. E doar un punct de plecare.

De aici încolo Ikea vrea să rişte, şi-şi permite luxul de a face greşeli. Compania vrea să depăşească faza magazinelor mari de la marginea oraşului şi a început deja în unele locaţii să experimenteze cu realitatea augmentată pentru a le arăta cumpărătorilor cum va arăta mobila Ikea în locuinţele lor.