Sari la conținut
News Alert

Bicicletele, de patru ori mai bine vândute decât maşinile

Bicicletele electrice cu calculator, dar nu pe bord, ci pe ghidon, ajung să coste peste 6.000 de euro. Bateria compensează efortul biciclistului, iar românii care au fost dispuşi să dea aceşti bani, au uitat de maşină, spun constructorii.

Mircea Florescu, proprietar companie: „Te ajută să mergi mai uşor. Ai nevoie de mai puţină forţă ca să urci o pantă sau să mergi cu viteză.”

Pentru cine vrea să trăiască în drum spre serviciu senzaţiile unei curse, preţurile nu se opresc aici.

Cătălin Bălan, reporter Digi24: „Pe bicicleta pe care o vedeţi se concurează în Turul Franţei. Costă 7500 de euro, adică este la fel de scumpă precum o maşină nouă, iar la o asemenea valoare, oricine dă aceşti bani ar trebui să-şi facă asigurare. Ceea ce este bine este că această bicicletă are doar 6 kilograme.”

Lucian Contraş, vicepreşedinte Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Biciclete: „Oamenii se uită, au nevoie de biciclete din ce în ce mai sofisticate şi sunt dispuşi să plătească un preţ mai mare. Marile branduri, exact ca în industria auto au intrat în România.”

Lucian Contraş a condus timp de 12 ani cea mai mare fabrică de biciclete din ţară. Peste 300.000 de biciclete se vând anual în România, de la celebrele Pegas care au reintrat în producţie în 2012, până la bicicletele care merg pe zăpadă şi nisip.

Alexandru Manda, reprezentant firmă: „Mergem pe linia clasică strada 1, strada 2, bicicleta cu şa lungă, bicicleta naţională dacă o pot numi aşa.”

Roxana Bituleanu, reprezentant firmă: „Tocmai suprafaţa asta mare de rulare asigură mobilitate excelentă.”

„Merg cu viteză, merg în jur, mă distrez. Are două schimbătoare...înainte avea doar unul, e şi mai frumoasă.”

Pasionaţii de mişcare pe două roţi se plâng de lipsa pistelor.

„Acum dai de un copac, maine dai de o groapă. E nasol, ce să zic? E mai mult pentru că vrem noi. Mergem pe bicicletă că vrem noi, nu că cineva ne ajută să mergem pe bicicletă.”

10 milioane de euro au fost alocate încă din 2014 pentru construirea a 60 de kilometri de piste în Bucureşti. Au fost realizaţi până acum şapte, din care poţi fi folosiţi doar doi kilometri.