Sari la conținut

Bilete de avion Business Class, la jumătate de preţ. Noua linie aeriană La Compagnie reinventează conceptul low-cost

Bilete Business Class, dar low-cost - poate suna a contradicţie, dar este o găselniţă se poate de reală a unei companii aeriene din Franţa, care crede că există o nişă pe care îşi poate face loc cu acest concept.

Conceptul companiei franceze „La Compagnie” este simplu: o mare parte din biletele vândute în călătoriile care se fac peste ocean sunt cumpărate de familiile care pleacă în concedii. Însă pe lângă turişti mai sunt oamenii de afaceri sau chiar angajaţii multinaţionalelor, care zboară des în interes de serviciu. Aceştia sunt cei vizaţi.

Din cauza costurilor de zbor tot mai mari, preţurile pentru locurile Business Class au devenit greu accesibile. Multe companii au avut tăieri de cheltuieli şi au renunţat să mai cumpere astfel de bilete pentru angajaţii lor. Aşa că şi operatorii aerieni au redus tot mai mult locurile de business din avioane. Este motivul pentru care compania franceză crede că va avea succes.

În timp ce unii scad, alţii pot creşte. Nu oricum, ci reinventând conceptul. Primul impediment pentru achiziţia unui loc la clasa business este preţul. Aşa că „La Compagnie” vine cu o ofertă prin care scade preţul cu până la 50%.

Concurenţa pe această rută vine din partea unor nume mari ca Air France, Delta şi United Airlines, care însă au la clasa business bilete la preţuri între 3200 şi 4600 de dolari.

La Compagnie” va opera cu un avion 747 cu 74 de locuri de la Charles de Gaulle din Paris la Newark, care este chiar mai aproape de Manhattan decât JFK. Compania aeriană şi-a dotat fiecare loc al avionului cu o tabletă Samsung Galaxy, pe care sunt încărcate filme noi şi muzică. Proiectul prevede ca toate informaţiile - de la ziare până la meniul din avion - să fie încărcate pe tabletă, astfel încât la bordul avionului să nu mai existe hârtie.

În acest moment compania aşteaptă de la autorităţi aprobările de zbor, care ar trebui să vină până la sfârşitul lunii, astfel încât primele zboruri să aibă loc de la 11 iulie. Compania aeriană a început să vândă deja bilete la preţuri promoţionale de 1776 de euro pentru două persoane, dus-întors.

Însă preţurile vor fi împărţite pe mai multe categorii şi vor varia între 1800 şi 4600 de dolari dus-întors, în funcţie de câte opţiuni alege clientul cu privire la modificarea datei sau anularea zborului.

Business Club