Sari la conținut

BIZIDAY. Black Friday a dezamăgit

Pentru al patrulea an la rând, Black Friday s-a dovedit a fi o zi cu vânzări record. Primul bilanț după ziua dedicată reducerilor arată că cele mai mari magazine online au avut vânzări de peste 264 milioane de lei.

Recordul a fost înregistrat de eMag, care a avut încasări de peste 200 milioane lei, suma care deşi peste nivelul de anul trecut cu aproape 50 de milioane de lei, este sub aşteptările companiei. Prima explicaţie vine din faptul că românii au înţeles încet încet că vinerea neagră românească ascunde şi multe păcăleli în spatele reducerilor afişate. Drept urmare, într-un an în care românii s-au reîmprietenit cu consumul şi au început să schimbe electrocasnicele din casă, cel mai mare magazin online a vândut cu trei milioane sub estimările pe care le avea.

Apoi, marile magazine, fie ele tradiţionale sau online, au avut reduceri şi în restul anului, unele chiar mai bune decât cele de Black Friday, prin urmare nu au mai aşteptat ziua reducerilor, ci au cumpărat atunci când au găsit un preţ bun.

Cea mai mare comandă pe internet s-a ridicat la mai bine de 370.000 de lei și a vizat o maşină de teren al cărei preţ a fost redus cu peste 90.000 de lei. Apoi, românii s-au gândit că ziua reducerilor este un bun prilej pentru investiţii, prin urmare au cumpărat aproape zece kilograme de aur. Cei mai puţini excentrici au căutat televizoare, parfumuri, frigidere sau laptopuri.

Cel.ro a vândut laptopuri, televizoare și telefoane mobile în valoare de peste 24 milioane lei. Spre exemplu, oferta magazinului a avut telefoane inteligente la preţul de 169 de lei, în timp ce un televizor LCD a costat 1.000 de lei.

Topul este continuat de cei de la PC Garage, care au raportat vânzări de 15 milioane lei. Pentru comerciantul de produse IT, Black Friday a fost profitabil în acest an, căci produsele vândute au depășit cu 3 milioane de lei estimările inițiale.

Și Autovit a avut oferte de Black Friday. 38 de maşini au avut preţuri reduse cu până la 40% vinerea trecută şi a durat 11 ore până când au fost vândute.

Un altă premieră a acestui an se referă la plăţile făcute pe internet. Potrivit datelor de la PayU România, în acest an plățile cu cardul s-au dublat faţă de anul trecut. Cea mai mare sumă plătită cu cardul a fost de aproximativ 18.000 de lei.