Sari la conținut
News Alert

Biziday | Ce înseamnă sediul electronic al unei firme

În Senatul României este în lucru o iniţiativă legislativă care spune că oricărui operator economic din România i-ar fi făcută, automat, de către stat, o căsuţă poştală electronică, aceasta având statut de "sediu electronic". Adresa de email ar fi generată automat pe baza codului de identificare fiscală sau a codului unic de identificare a firmei.

Toate comunicările oficiale precum decizii, citaţii sau alte acte administrative care ar fi trimise către o astfel de căsuţă electronică ar avea aceeaşi valoare oficială precum echivalentele tipărite şi livrate de poştaş.

Un astfel de sistem oferă numeroase avantaje. Mesajele sunt expediate şi recepţionate aproape instantaneu, se poate verifica uşor atât trimiterea cât şi primirea lor, ar fi stocate pe o perioadă nedeterminată în serverele Oficiului Registrului Comerţului şi ar fi mult mai ieftine decât tipărirea şi livrarea prin poştă. De asemenea, s-ar elimina orice probleme legate de pierderea acestor documente în procesul de livrare sau de eschivarea adresantului de la primirea lor.

Mai mult, la cererea instanţelor judecătoreşti se pot elibera certificate care să ateste clar data livrării şi conţinutul mesajului.

Totuşi, Ministrul pentru Societatea Informatică, Sorin Grindeanu, susţine că acest proiect este nefezabil. De vină pentru acest lucru ar fi zonele din ţară în care nu există legături la internet. Ministrul s-a ferit probabil să spună că pot exista mulţi admnistratori de firme care nu ştiu să folosească un calculator şi nici cum funcţionează o adresă de email.

Sorin Grindeanu, ministrul pentru Societatea Informatică: „Ţi se pare că este aplicabilă în acest moment o asemenea reglementare când noi avem în continuare zone neacoperite, zone albe? Cred că nu.

Sunt firme, dar sunt zone albe din acest punct de vedere. Cum poţi să faci aceste lucruri?”.

Imposibilitatea conectării la internet a unor firme a fost însă deja prevăzută în proiect. Cu alte cuvinte, dacă o firma declară că nu poate accesa internetul, atunci "sediul electronic" ar fi dezactivat iar toate comunicările oficiale ar fi livrate la fel ca până acum. Nimeni nu spune însă dacă firmele vor fi cumva verificate dacă au sau nu acces la internet, sau dacă declară că nu au doar ca să nu schimbe nimic din modul de lucru de până acum.