Sari la conținut

Biziday | Ce se poate întâmpla mai departe cu Volkswagen?

Este în primul rând o pată uriașă pe obrazul uneia dintre cele mai respectate companii din lume. Când ai aproape 200.000 de angajați numai în Germania și probabil câteva zeci de milioane de oameni care muncesc pentru tine la nivel global în firme partenere și contractoare, să fii prins atât de flagrant că trișezi ca un cartofor îți va marca reputația pentru câteva decenii.

Acțiunile VOLKSWAGEN au căzut azi cu 25% și din acest motiv. Și, desigur, pentru că la penalități de aproape 20 de miliarde de dolari nimeni nu mai este prea mare ca să cadă.

Desigur, aceasta este cea mai mare criză din istoria grupului, chiar dacă la venituri de 200 de miliarde pe an, compania probabil că va supraviețui. Dar un astfel de scandal poate reduce considerabil vânzările, dincolo de sancţiunile financiare importante. Apoi compania va trebui să investească miliarde pentru a-și reface imaginea.

Legislaţia specială a americanilor îi poate scăpa pe nemţi de acuzaţiile de natură penală în schimbul uriașei amenzi.

Toyota, principalul rival al grupului german a plătit o amendă de doar 1,2 miliarde de dolari după ce s-a descoperit că anumite modele Toyota se accelerează fără motiv, în mers. Zece milioane de maşini au fost rechemate în service la acel moment.

Apoi, General Motors a primit recent o amendă de 900 de milioane de dolari pentru că au ignorat defecţiunile raportate de şoferi pentru modelele lor, lucru care a dus în final la moarte a peste 120 de persoane.

Probleme pentru Volkswagen pe pieţele americane sunt cu atât mai mari cu cât anul trecut, vânzările nemţilor în America de Nord au scăzut cu aproape şase la sută, în timp ce în America de Sud, Volkswagen a vândut în 2014 cu peste 17 procente mai puţin decât în 2013.