Sari la conținut

Blocajele de pe lotul 4 al autostrăzii Lugoj Deva vor fi eliminate de abia în iulie

Directorul general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), Cătălin Homor, a solicitat constructorului Lotului 2 al autostrăzii Lugoj - Deva ca în două săptămâni să-și recalibreze activitatea pe șantier, în sensul de a se alinia normalității unui ritm de lucru necesar pentru realizarea obiectivului.

Potrivit unui comunicat al CNADNR, remis vineri Agerpres, Cătălin Homor, împreună cu o echipă de specialiști din cadrul companiei, s-a aflat joi într-o vizită pe șantierele Autostrăzii Lugoj — Deva — loturile 2, 3 și 4 — și pe sectorul afectat al lotului 3 din autostrada Orăștie — Sibiu.

''Așa cum am promis că vom monitoriza toate proiectele importante ale companiei, am fost pe șantierele de la Lugoj — Deva și am discutat la fiecare lot în parte cu reprezentanții noștri în teren, cu antreprenorii și cu toți cei implicați în realizarea acestor proiecte. Din câte știm cu toții, la Lotul 2, responsabili fiind cei de la SC Salini Impregilo Spa, avem probleme. Cu toate aceste probleme, create și apărute în timp, le-am solicitat, sper pentru ultima oară, să se alinieze normalității  unui ritm de lucru necesar pentru realizarea obiectivului. Suntem într-un contract cu această firmă și le-am solicitat ca în două săptămâni să-și recalibreze activitatea pe șantier”, spun oficialii companiei de stat.

”CNADNR SA şi Antreprenorul lotului 2 al autostrăzii Lugoj - Deva sunt parteneri în realizarea acestui contract, urmărind respectarea contractului, a legislaţiei în vigoare şi implicit a calităţii lucrărilor” , spuneau însă, acum două zile, oficialii CNADNR.

Potrivit lor, lucrurile stau mai bine pe lotul 3 de autostradă. ”Pe Lotul 3 am constatat că lucrurile s-au îmbunătățit. Este ca un maraton. Se lucrează peste tot, poate nu chiar la nivelul la care ar trebui, dar e mult mai bine decât înainte. Pentru Lotul 4, din cele patru secțiuni, două sunt executate în mare parte și unul este oprit, sistat, ne zbatem să-i obținem autorizația până în luna iulie'', spune Cătălin Homor, directorul general al CNADNR SA.

De asemenea, șeful CNADNR a parcurs și sectorul afectat al Lotului 3 din Autostrada Orăștie — Sibiu, unde, la începutul lunii aprilie, a fost demarată o procedură pentru achiziția unei expertize tehnice pentru întreg lotul. În plus, în aceeași perioadă, a fost constituit și grupul de lucru, în vederea refacerii Lotului 3 din Orăștie — Sibiu, lucrare ce va fi executată în regie proprie.

"Pentru proiectul Orăștie — Sibiu, am dat drumul la șantierul în regie proprie, dar timpul nefavorabil ne-a ținut puțin pe loc. Sunt începute deja lucrările de pregătire ale șantierului și, din momentul în care proiectul va fi aprobat în Comisia Tehnico-Economică, el va intra la capacitate maximă în procesul de reconstrucție", a spus Homor.

Directorul general al CNADNR a dat asigurări că vizitele pe șantiere se vor înmulți, iar ritmul și monitorizarea proiectelor vor fi principalele direcții pentru perioada următoare.

"Pot să confirm că vizitele pe șantiere vor fi din ce în ce mai dese și nu numai atât, dar mă și aștept ca și cei responsabili de la fața locului să-și asume termenele de contract și dozarea ritmului de lucru pentru predarea la timp a proiectului. Odată cu reorganizarea Companiei și implementarea noii organigrame cred că nu mai este nimic care să ne mai stea în cale sau să avem motive de a găsi scuze pentru întârzieri. Ritmul și monitorizarea proiectelor vor fi principalele direcții pentru perioada următoare", promite Cătălin Homor.