Sari la conținut

București, pe locul 25 în Europa în topul atractivității pentru brandurile de lux

"Studiul Destination Europe 2015 plasează Bucureştiul pe locul 30 în topul celor mai atractive oraşe din punct de vedere al interesului retailerilor internaționali care fac expansiune în afara țării lor de origine. Este considerat un oraş cu potențial mare de creştere şi este înaintea unor oraşe din regiune ca Bratislava, Zagreb, Belgrad sau Ankara şi la mică distanță în urma oraşului Budapesta. Ca şi acoperire geografică, Zara şi H&M sunt prezente în toate cele 57 țări analizate, inclusiv România. Topul 25 al celor mai extinse branduri în aceste țări este dominat de branduri considerate medii, cum sunt cele menționate anterior, dar şi Mango, Desigual, Tommy Hilfiger, Benetton, Timberland", a declarat Carmen Ravon, Head of Retail Agency la JLL în România, citat de Mediafax

Primele trei locuri în top sunt ocupate de Londra, Paris şi Moscova. Acestea sunt urmate, în ordine, de Milano, Madrid, Roma, Istanbul, Munchen, Berlin, Barcelona, Amsterdam, Hamburg, St Petersburg, Praga, Varşovia, Kiev, Viena, Bruxeles, Düsseldorf, Frankfurt, Anvers, Zurich, Lisbona, Dublin, Stockholm, Atena, Koln, Budapesta şi Lyon. 

În ceea ce priveşte brandurile de lux, România se află pe locul 25 din punct de vedere al interesului acestora de a opera magazine în Romania. 

"În topul acestor retaileri se află branduri prezente, dar şi cele cu potențial de a intra în viitor în România cu magazine mono-brand: Louis Vuitton, Max Mara, Emporio Armani, Gucci, Mont Blanc, Hermes, Burberry, Cartier, Longshamp, Chanel, Prada", mai spune Ravon. 

În concluzie, ținând cont de previziunile încurajatoare legate de creşterea vânzărilor pe termen mediu în CEE, incluzând aici şi România, penetrarea brandurilor internaționale s-a accentuat în ultimii doi ani, fie că acestea au intrat direct sau prin franciză. 

"Suntem în discuții şi cu alte branduri, mass-market, de lux sau pe partea de food, care se uită la locații posibile pentru expansiunea lor din 2015-2016", a mai spus Carmen Ravon. 

Indicele JLL, lansat într-un nou raport intitulat Destination Europe 2015, a analizat extinderea şi prezența a 250 de retaileri internaționali în peste 57 de piețe comerciale importante. 

"Pentru retailerii internaționali care doresc să se afirme în Europa, Londra conduce detaşat. Mărimea pieței din Londra, maturitatea, gradul ridicat de transparență precum şi familiaritatea cu brandurile constituie un magnet pentru retailerii internaționali care sunt dispuşi să plătească în plus pentru cele mai bune locații. Alte oraşe europene importante la nivel mondial, mature, cu o putere de atracție comparabilă, precum Paris, Milano, Roma şi principalele oraşe specializate în retail din Germania au beneficiat în mod similar de apetitul retailerilor internaționali pentru expansiune şi au atras noi branduri în ciuda turbulențelor continue care afectează economia europeană", potrivit lui James Brown, Head of EMEA Retail Research & Consulting la JLL. 

Londra şi-a crescut, de asemenea, avantajul față de Paris, fiind cea mai atractivă destinație pentru retaileri de lux din Europa. Raportul arată că există un decalaj evident între aceste două locații de retail recunoscute mondial şi restul oraşelor europene. Acest lucru demonstrează importanța pe care o acordă retailerii de lux în a avea o prezență în locații iconice, precum şi deficitul în ceea ce priveşte oferta de spații. În consecință, spațiile comerciale din New Bond Street pot atinge cele mai ridicate chirii contractuale din Europa cu cca 12.300 euro / mp/ an - o creştere uimitoare de 42% față de nivelurile din 2012. 

Moscova (pe locul 3) şi Istanbul (pe locul 7), piețe aflate în tranziție, au devenit poveştile de succes pentru retailul din Europa, atrăgând cei mai mulți retaileri noi în ultimii doi ani, potrivit JLL. 

În pofida nivelurilor crescute de risc geo-politic, piața de retail din Moscova este înfloritoare datorită dimensiunii pieței, a creşterii veniturilor disponibile pe gospodării şi a creşterii rapide a stocului de centre comerciale. De asemenea, piața de retail din Istanbul evoluează de asemenea într-un ritm foarte alert. 

"Oportunitățile de extindere şi intrare pe piețele europene nu sunt limitate la piețele mature, globale. De exemplu, Moscova este în creştere şi ajunge din urmă celelalte piețe, şi poate atinge paritatea cu Parisul pe termen mediu în ceea ce priveşte prezența retailerilor internaționali", a declarat James Dolphin, International Director, EMEA Retail Agency la JLL. 

În comparație cu acelaşi raport de anul trecut, JLL notează că s-a produs o schimbare prin care comercianții de produse cu prețuri medii şi premium s-au extins, în general, într-un ritm mai rapid decât comercianții renumiți ai produselor de lux, şi, prin urmare, s-au mutat pe poziții fruntaşe în clasament. 

Astfel, H&M se alătură Zara ca lideri în ceea ce priveşte acoperirea geografică, cu o prezență de 100% în cele 57 de piețe cheie din Europa. Acestea sunt urmate în clasament de Mango şi The Body Shop. 

SUA, dominată de extinderea brandurilor premium, a depăşit Italia devenind cel mai mare exportator de mărci în Europa. 

Cel mai expansiv comerciant din analiza JLL este retailerul american premium Michael Kors, urmat de Superdry, Cos şi 7 For All Mankind. În plus, mulți retaileri europeni au înregistrat, de asemenea, o expansiune impresionantă în ultimii doi ani, cum ar fi Ecco şi Hugo Boss. În viitorul apropiat, un aflux de branduri este de aşteptat să intre pe piața europeană din Asia-Pacific. 

"Ne aşteptăm ca retailerii internaționali să îşi mențină ritmul de expansiune în piețele cheie din Europa; cu toate acestea, expansiunea geografică este mai precaută şi mai selectivă ca niciodată, dictate de modificări structurale radicale. O consecință a acestui fapt este turnura majoră din magazinele de retail de pe piața europeană. Ca regulă generală, în ultimii doi ani, pentru fiecare două magazine deschise, un magazin a fost închis, comercianții încercând să opereze magazinele într-un mod intensiv şi mai inteligent", a adăugat Brown.

Pe aceeași temă