Sari la conținut

Bucureşti | Un mall la 200.000 oameni

Harta mall-urilor din Bucureşti se aglomerează şi mai mult. Încă două se deschid curând: unul peste câteva zile, celălalt până la sfârşitul anului. În total, vor fi 300 de magazine noi. S-a ajuns însă ca distanţa dintre două mall-uri să fie de numai câţiva kilometri, dar încă mai este loc şi pentru altele, cred specialiştii.

Primul mall din Bucureşti s-a deschis în 1999 şi de atunci au mai apărut şapte. Competiţia pentru banii cumpărătorilor se ascute şi mai mult peste trei zile, odată cu inaugurarea unui centru comercial în cartierul Titan.

Laura Culiţă, reporter Digi24: „Mall-ul din dreapta mea se va deschide la începutul lunii viitoare, mai sunt ceva lucrări de făcut. Centrul comercial va avea o suprafaţă egală cu 10 terenuri de fotbal, ceea ce înseamnă că va putea să găzduiască 200 de magazine.”

La cinci kilometri de mers cu maşina de el se construieşte alt centru comercial peste drum de Piaţa Obor.

Laura Culiţă, reporter Digi24: „Cel de-al zecelea mall din Capitală se va deschide spre sfârşitul acestui an. Centrul comercial este construit pe locul unei foste fabrici şi va avea 100 de magazine.”

Apariţia unui mare mall în zonă poate afecta însă micile afaceri şi pieţele tradiţionale. Oamenii tind să aleagă centrele comerciale pentru că acolo găsesc într-un singur loc magazine, restaurante şi cinematograf. În plus, supermarketurile promit preţuri mai mici decât la piaţă.

Jim, expat britanic: „Nu cred că sunt prea multe, dar e important să păstrezi pieţele. Când un nou centru comercial se deschide, pieţele vechi mor, pentru că nu pot concura cu preţurile din supermarketuri.”

Cele mai vizitate mall-uri din Bucureşti atrag fiecare peste 30 de mii de vizitatori într-o zi, aşa că unii oameni de afaceri vor fi tentaţi să îşi mute magazinele din stradă în interiorul acestor centre. Dacă îşi permit să plătească o chirie piperată.

În Bucureşti sunt peste un milion de metri pătraţi de spaţii comerciale, adică peste o treime din totalul la nivelul ţării.

Românii cheltuie anual peste patru miliarde de euro în cele 60 mall-uri din ţară, aşa că investitorii de profil au motive să se extindă. În curând ar putea primi veşti de la ei localnicii din Arad, Braşov şi Piatra Neamţ.