Sari la conținut

Business Club. Piaţa tabletelor şi a computerelor se transformă într-o piaţă a produselor hibride 

După ce şi-au devorat reciproc cota de piaţă, laptopurile şi tabletele tind să devină unul şi acelaşi produs. Şi, treptat, începe să dispară inclusiv graniţa dintre ele şi telefoanele mobile. HP a prezentat la Barcelona Elite X3, un telefon care poate juca şi rolul de unitate centrală a unui calculator.

Poate fi conectat la monitoare şi la tastaturi. Ba mai mult, printre accesoriile oferite de HP se numără şi un laptop gol pe interior, a cărui putere de calcul este oferită tot de telefonul Elite.

Este un produs destinat oamenilor de afaceri, ca mai toate dispozitivele hibride prezentate la Barcelona. Este un nou segment pe care încearcă să îşi facă loc şi Huawei, compania chineză care a avut cea mai spectaculoasă creştere pe piaţa telefoanelor mobile inteligente.

Acum a prezentat primul său hibrid. Se numeşte MateBook, poate fi folosit ca o tabletă, dar devine laptop în momentul în care îi este ataşată o tastatură. Funcţionează cu Windows 10 şi la preţul de 700 de dolari este un concurent mai ieftin al hibridului Surface Book vândut de Microsoft.

Este totuşi un produs destul de scump pentru Huawei care, pe piaţa telefoanelor mobile inteligente a ajuns pe locul al treilea datorită unor modele foarte ieftine.

O altă companie chineză care încearcă să se adapteze la această nouă tendinţă este Lenovo, care deja este liderul pieţei calculatoarelor.

La Barcelona a prezentat trei modele hibride din gama Yoga. Sunt calculatoare portabile al căror ecran poate fi rotit în toate direcţiile. Au preţul cuprins între 500 de doloari şi 750 de dolari.

Piaţa calculatoarelor a scăzut cu 8,3% în ultimele luni ale anului trecut chiar în sezonul sărbătorilor când, de obicei, vânzările produselor electrice cresc.

În aceeaşi perioadă, vânzările de tablete au scăzut şi mai mult, cu 10%. Însă, acest statistici sunt tot mai greu de citit odată cu apariţia dispozitivelor hibride, care sunt atât tablete cât şi laptopuri.

Cum utilizatorii casnici preferă să îşi cumpere un telefon inteligent decât un calculator, companiile producătoare de computere mai au la dospoziţie doar două categorii de clienţi.

Oamenii din birouri care au nevoie de un dispozitiv pe care să lucreze şi pasionaţii de jocuri video care cumpără calculatoare scumpe şi puternice.