Sari la conținut

Business Club. Supermarket „pe timp de criză”: un nou concept de magazin, deschis în România

Râmnicu Vâlcea este orașul în care a fost deschis primul Supeco, după o campanie agresivă de promovare.

E un concept low-cost pe care îl dezvoltă pe lângă brandul clasic Carrefour.

Sub noul nume Supeco, costurile de administrare sunt ținute sub control, se merge pe suprafețe de vânzare mici, costuri cu energia reduse și investiții în decorațiuni și mobilier duse la minimum. În oferta de produse o mare pondere o are marca proprie Carrefour Discount. În supermarket se vând și produse la vrac, iar o mare parte din marfă va fi achiziționată de la furnizorii locali pentru a tăia costurile cu transportul.

Pe lângă poziționarea către produsele cu prețuri mici, grupul francez merge și mai departe: reduceri la prețuri deja reduse, pentru vânzarea angro. Sunt țintiți micii comercianți, buticarii. Aceștia sunt acum clienți Metro și Selgros, de unde se aprovizionează.

Cu o politică agresivă de prețuri, Supeco ar putea genera mișcari interesante în piață, poate replieri și schimbări de strategie.

Supeco e un concept nou în România. E foarte bun pentru extinderea marilor rețele dincolo de hipermaketurile din marile orașe. În provincie, într-o urbe cu zeci de mii de locuitori, fără prea multă industrie, un magazin de mari dimesiuni nu are viitor. Și atunci e nevoie de spații adaptate și prețuri pe măsura nivelului de trai.

Planul este de a duce Supeco în alte orașe, precum Giurgiu, Târgoviște sau Slatina. Interesant e că deocamdată cel puțin se țin departe de București, Brașov, Timișoara și Cluj. Puterea de cumpărare mai mare ține clienții în magazine cu prețuri mai mari și calitate mai înaltă precum Mega Image sau Carrefour. Extinderea rapidă urmează linia creată de francezi pentru Spania, unde s-a născut Supeco anul trecut. Presa spaniolă numește magazinul un „supermarket pe timp de criză” fiindcă e creat special pentru clienții cu putere redusă de cumpărare.

Însă francezii nu sunt singurii care merg pe aceasta rețetă. Auchan dezvoltă de cinci ani un concept similar în Rusia - magazine într-un format compact, cu toată gama de produse, dar la prețuri reduse. În Rusia funcționează sub marca Nasha Raduga. Același concept este folosit și în China, iar Auchan analizează inclusiv extinderea în România pe aceeași rețetă.