Sari la conținut

Câţi bani se fac din bloguri în România

Alina şi Diana sunt două prietene bune care acum cinci ani au lansat împreună un blog de fashion. Pe atunci nu-şi imaginau că pasiunea lor se va transforma într-o afacere, care le va aduce popularitate şi bani. 

Blogul a venit în ideea că aveam Facebook. Era o nebunie cu Facebook-ul cum e acum cu blogurile, iar fanii noştri au vrut să ne vadă pe o altă platformă, să ne vadă ţinutele în fiecare zi. Astfel, blogul a început ca un blog de streetstyle”, a spus Alina Tanasă, fashion blogger. 

Noi nu am gândit blogul ca pe un business, dar, în timp, au început să apară clienţii. Cumva a venit totul de la sine. Pur şi simplu am făcut ceva din pasiune din care am ajuns să facem bani”, a spus Alina Tanasă. 

Cele două fete au ajuns aibă zecii de mii de vizualizări unice pe zi din străinătate, dar şi apariţii în reviste de modă din Paris. 

„Se datorează faptului că mergem de două ori pe an la fashion week-uri în New York, Milano şi Paris. Ne-a crescut foarte mult expunerea în Statele Unite, Franţa, Rusia, Germania şi Italia”, a spus Diana Enciu, fashion blogger. 

Specialiştii în comunicare susţin că succesul bloggerilor se explică prin atenţia pe care o dau elementelor din conţinut, fiind întotdeauna sinceri cu cititorii lor. 

„În funcţie de audienţa pe care a strâns-o blogul respectiv, în funcţie de performanţa pe care o generează în campanii poate câştiga de la câteva sute de euro pe lună până la 1.000 - 2.000 de euro. Asta înseamnă că se poate câştiga chiar şi zeci de mii de euro pe an? Da, da! Avem bloggeri care au câştigat chiar mai mult de 10.000 de euro pe an”, a spus Ionuţ Oprea, manager agenţie de comunicare dedicată blogurilor. 

Pe lângă veniturile pe care ţi le poate aduce un blog, îţi poate aduce şi popularitate, iar în activităţile în care popularitatea este importantă e clar că şi blogul te poate ajuta să îţi creşti veniturile”, a spus Ionuţ Oprea. 

Din 2009 până acum am avut aproape 16 milioane de vizitatori unici. Ceea ce e bine pentru un blog de nişă din România. Spre deosebire de Statele Unite noi nu suntem foarte mulţi. Ei sunt sute de miloane. Noi suntem mai puţini. Nu toată lumea are acces la internet în România, deşi stăm foarte bine la capitolul viteză de internet raportat la alte ţări din Europa. Nu toată lumea are acces la un calculator încă. În perioada asta, blogul meu aduce 180.000 - 300.000 de vizitatori unici pe lună”, a adăugat Adrian Hădean, cooking blogger. 

Blogul mă ajută să am mai mult de lucru în bucătărie. La blog se uită utilizatorii casnici, dar se uită şi oameni care au restaurante, oameni care înţeleg din ceea ce postez eu că sunt destul de bun la treaba asta, iar apoi mă caută şi ajung să lucrez destul de mult în bucătării. Practic, eu ajut blogul să traiască, iar el mă ajută pe mine să am ceva mai mult de lucru”, a spus Adrian Hădean. 

Cel mai râvnit domeniu din blogosferă este cel axat pe turism. Aici se câştigă cei mai mulţi bani. Pe lângă partea financiară, dă ocazia unor călătorii oferite de agenţiile de turism care vor să fie promovate. 

Există foarte mulţi bloggeri care sunt invitaţi de către agenţii de turism pentru a experimenta diverse servicii. Eşti plătit pentru a călători, pentru a te duce să vezi locuri frumoase, dar job-ul tău este să redai ceea ce ai simţit, ceea ce ai vazut, dar şi să oferi informaţii celor care vor să călătorească în aceste zone. Poţi să-mi dai câteva exemple de ţări vizitate în ultima perioadă? Turcia, Uzbekistan. Tocmai m-am întors din Corfu, Grecia. Am fost în Hong Kong, America de Sud...Uruguay, Chile, Argentina. În ultima instanţă, am fost în 96 de ţări. Îmi place să călătoresc”, a precizat Cezar Dumitru, blogger turism. 

În 2011, 51 de bloggeri din România au încasat peste jumătate de milion de euro de la companiile de publicitate care au apelat la serviciile lor pentru promovare.

Pe aceeași temă