Sari la conținut

Cei mai mici oameni de afaceri din România

Alexander Stoica-Marcu este unul din tinerii care au intrat în lumea afacerilor încă dinainte de 18 ani. Acum este elev în clasa a 12-a la un liceu din Constanţa şi a pus la punct o aplicaţie pentru restaurante care va fi lansată luna aceasta.

Alexander Stoica-Marcu: Ideea mi-a venit când stăteam acum trei ani pe plajă şi am observat că se pierde foarte mult timp de la preluarea comenzii de chelner până când ajunge la bucătărie şi până când se întoarce şi se pierdeau şi foarte mult informaţiile din comenzi. De exemplu, comandai ceva şi poate îţi venea altceva.

Încă din stadiul de proiect, aplicaţia creată de Alexander a atras atenţia unei companii japoneze, care a vrut să o cumpere pentru 100.000 de dolari. Este cea mai bună dovadă că vârsta nu contează foarte mult atunci când ai idei. Iar pregărirea viitorilor antreprenori poate începe chiar de pe băncile şcolii.

Diana Segarceanu, fondatoarea unei şcoli private: Până la urmă, a te organiza într-o companie la o vârstă atât de fragedă nu este cel mai important lucru. Importantă este ideea.

Potrivit Registrului Comerţului, în ultimii cinci ani au fost înregistraţi 556 de minori - acţionari la 153 de firme. Cei mai mulţi au devenit actori ai mediului de afaceri anul trecut. Potrivit legii, minorii nu pot înfiinţa o firmă, însă pot intra ulterior în acţionariat, prin moştenirea unui pachet de acţiuni sau în urma unei donaţii.

Cristian Pârvan, secretarul general al AOAR: Este, după părerea mea, în mare parte efectul trecerii timpului natural peste cei care au făcut afacerea. Poate în nişte cazuri limită şi de protejare a averilor.

Cei mai mulţi copii acţionari sunt implicaţi în afaceri din comerţ, hoteluri şi restaurante. Printre domeniile preferate figurează şi construcţiile, furnizarea de gaze şi energie electrică, dar şi cultura.