Sari la conținut

Chinul șoferilor pe centura de nord a Capitalei se prelungește

Luna aceasta încă 11 kilometri din centura de nord a Capitalei, între Voluntari şi Autostrada Soarelui, ar fi trebuit să aibă nu una, ci două benzi pe sens. Lucrările, însă, s-au oprit. De fapt, lărgite la patru benzi sunt doar câteva sute de metri.

Constructorul s-a declarat în impas financiar imediat după ce patronului i-au bătut mascaţii la uşă. Theodor Berna a fost trimis în judecată de procurorii DNA pentru evaziune fiscală şi spălare de bani.

Firma care a câștigat e în insolvență, trebuie să reluăm toate procedurile, suntem în situație de curățenie și de refacere a întregii proceduri”, a declarat ministrul Transporturilor, Ioan Rus.

Din nefericire, însă, preţul pentru probleme penale ale constructorului le plătesc şoferii, cu nervi şi timp pierdut în coloană.

„5 km la oră este maximum. Până la Voluntari se circulă aşa. După aia se circulă OK”, spune unul dintre ei.

Cine se încumetă să intre pe centură dinspre Autostrada Sorelui şi are drum până spre Voluntari pierde în trafic în orele de vârf pe cei 11 kilometri chiar şi 50 de minute.

Timpul ar trebui să scadă la 8-10 minute după adaugarea a încă două benzi de circulaţie. Acest lucru nu se va întâmpla, însă, mai devreme de 2016.

Mai avansate sunt lucrările la cei aproape 9 kilometri dintre autostrada spre Piteşti şi Chitila. Potrivit constructorului, s-au construit încă două benzi pe aproape 5 din cei 9 kilometri. În următoarele 10 luni drumarul mai trebuie să adauge două benzi şi pe alţi circa 4 kilometri, dar şi să repare actuala şosea, plină de gropi şi cu asfaltul în valuri.

„La început au fost probleme legate de exproprieri, care nu au fost făcute în întregime. În mod normal, anul acesta ar trebui să terminăm, dacă nu vor fi alte probleme”, declară Florea Diaconu, constructor.

Centura de nord a Bucureştiului are 40 de km şi leagă trei autostrăzi: Bucureşti-Piteşti, Bucureşti-Ploieşti şi Autostrada Soarelui. Doar 20 de kilometri sunt deocamdată refăcuţi şi se circula pe două benzi pe sens.