Sari la conținut

CNADNR, executată silit pentru autostrada neterminată Bucureşti - Ploieşti

Suntem în plină vară şi pe şantierul autostrăzii Bucureşti-Ploieşti este linişte. Şi asta deşi au trecut 5 luni de când s-a dat ordinul de începere a lucrărilor”, transmite corespondentul Digi24.

Înainte de prima lopată de pământ trebuie refăcut Plan Urbanistic Zonal al oraşului Voluntari.

De către Consiliul Local se aprobă acest PUZ, dar după ce dânşii prezintă o documentaţie corespunzătoare, în sensul găsirii unei soluţii alternative de preluare a traficului din cartierul Cumpenei către strada Popasului”, explică Dragoş Stelniceanu, arhitectul şef al Primăriei Voluntari.

Cei de la Drumuri spun că o variantă ar fi amenajarea uliţei care trece pe lângă calea ferată Bucureşti-Constanţa şi care este şi acum intens circulată.

De avizul primăriei Voluntari, dar şi de obţinerea unor acorduri de la Mediu şi de la Apele Române, depinde deschiderea şantierului. Compania de Drumuri estimează că va primi autorizaţiile tocmai în noiembrie.

Bucăţica de autostradă va avea trei benzi pe sens, o bandă de urgenţă şi trotuar pentru pietoni, care va fi delimitat de şosea printr-un parapete de beton. Şoseaua va avea sistem de iluminare şi panouri fonoabsorbante. Drumarul trebuie să realizeze şi două noduri rutiere şi un pasaj peste calea ferată Bucureşti - Constanţa. Costurile se ridică la aproape 28 de milioane de euro.

Din autostrada spre Ploieşti sunt gata aproape 59 de kilometri, însă doar pe 56 se poate circula. Inaugurat în urmă cu 4 ani, drumul nu are nici acum benzinării sau spaţii de servicii. Şi asta deşi la începutul anului CNADNR a semnat un contract de 35 de milioane de lei pentru amenajarea acestor spaţii.

Spaţiul de servicii din spatele meu ar fi trebuit să fie gata luna aceasta, iar şoferii care au probleme cu maşiniile să poată opri în siguranţă. Cum nu s-a muncit deloc la amenajarea lui, şoferii opresc în continuare pe unde apucă”, transmite corespondentul Digi24.

Autostrada Bucureşti - Ploieşti a costat până acum 450 de milioane de euro. Se adaugă 12 milioane de euro despăgubiri, câştigate în instanţă de italienii de la Pizzarotti, unul dintre foştii constructori, care au obţinut şi dreptul de a executa Compania de Drumuri până îşi primesc banii.