Sari la conținut

Compania de Autostrăzi și Drumuri. De două ori mai mulți șoferi decât ingineri de șosele

Grupul de inițativă ce promite o conferință de presă pentru săptămâna viitoare, ocazie la care va prezenta și documentele aferente, este format din angajați al CNADNR printre care Mihai Bașulescu, fost director general al companiei, Alin Goga, jurist în cadrul firmei de stat, Florin Dascălu, director de întreținere a infrastructurii.

Potrivit lor, fostul director general CNADNR, Narcis Neaga, vinovat de dezastrul lotului 3 din autostrada Sibiu-Orăștie și cercetat de DNA, încasează în continuare un salariu de 20.000 de lei lunar.

Unul dintre aspectele semnalate privește situația fostului director general al CNADNR, Narcis Neaga, considerat vinovat de dezastrul alunecărilor de teren de pe lotul 3 Sibiu Orăștie. ”Narcis Neaga (...) semnează în continuare ca director al direcției concesiuni din CNADNR și încasează un salariu fabulos de peste 20.000 de lei pe lună”, spun reformatorii. Ei spun că deși i s-a interzis legal, cu acceptul actualului director general al companiei, Cătălin Homor, Narcis Neaga s-ar întâlni cu alte persoane implicate în dosarul autostrăzii ”plutitoare”.

O altă nemulțumire privește modul de plată a sporurilor de 75% acordate in interiorul companiei și modul în care se fac angajări. ”Avem un parc de maşini uriaş la CNADNR, o mulţime de şoferi

(325 faţă de doar 189 ingineri de drumuri) care stau în curtea regionalelor sau pe lângă minister, făcându-şi treburile personale şi pe ale directorilor pe care îi deservesc (piaţa, plăţi, transportul copiilor, etc), totul pe carburantul companiei, majoritatea folosind maşinile în interes personal şi după terminarea programului (maşinilerămân la şoferi sau directori pentru drumuri în interes personal)”, spun nemulțumiții. Potrivit lor, din 49 de șefi de secții de drumuri naționale, doar 29 au terminat o facultate de Drumuri și Poduri.

Ei mai acuză și faptul că firma de stat are angajați 56 de juriști, din care doar o mică parte apără compania în instanțe, în disputele avute cu constructorii. ”Propunem să fie analizată ”încărcarea” pe care o au cei 56 de jurişti din CNADNR, prin auditarea muncii acestora şi, eventual repoziționarea lor în locurile unde ar fi utili (reprezentare în instanţă)”, se spune în scrisoarea trimisă public. Potrivit lor, CNADNR are dispute cu firmele de construcții în valoare de două miliarde de lei în care nu s-a făcut nicio apărare a companiei de stat și în care dosarele sunt pasate între diferite persoane resposnabile.