Sari la conținut

Compania de Investiții Rutiere, noua entitate care se va ocupa de realizarea autostrăzilor din România

Foto: Noul ministru al Transporturilor va avea de gestionat procesul complex de spargere a CNADNR în două entități

Informația figurează într-un comunicat de presă remis joi, în care fostul ministru răspunde nemulțumirilor premierului Dacian Cioloș, una dintre acestea fiind lentoarea restructurării Companiei Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale.

“Textul OG de separare a CNADNR în două companii separate de Investiţii şi de Mentenanţă este deja elaborat, fiind programat pentru prezentarea în vederea aprobării în Guvern în august ac. În baza acestei Ordonanţe, România poate operaţionaliza în acest an Compania de Investiţii Rutiere!” a afirmat Costescu, în comunicatul în care şi-a prezentat bilanţul.

Miercuri seară, premierul Dacian Cioloş a menţionat că situaţia de la CNADNR este principala cauză a schimbării ministrului Transporturilor.

”La Transporturi am decis acest lucru pentru că domnul ministru (Dan Costescu - n. red.) a făcut mai multe lucruri, dar am fost nemulţumit de cum a progresat reforma CNADNR. Este o structură foarte stufoasă şi clar ineficientă”, a spus Cioloş amintind că întârzierea reformei în Companie a dus şi la întârzieri în execuţia unor lucrări de infrastructură, cum ar fi tronsonul de autostradă Lugoj-Deva.

Costescu a prezentat şi alte fapte pe care le consideră realizări, legate în principal de deblocarea lucărilor la mai multe tronsoane de autostrăzi, de începerea primilor paşi pentru realizarea unor drumuri expres, de grăbirea lucrărilor la tronsoanele de metrou, de lucrări importante la infrastructura feroviară şi de restructurarea CFR Infrastructură.

La compania Tarom, una dintre marile probleme ale Ministerului Transporturilor, Costescu a menţionat "adoptarea de măsuri pentru stoparea declinului companiei aflată în ultimii ani pe pierdere" şi "obiectiv : trecere pe profit la mijlocul anului 2017 pentru prima oara în 7 ani".

Ministrul Transporturilor nu s-a distins până la demisia sa nici prin mărețe realizări, nici prin prea multe gafe. Cu o zi înainte de demisia sa el a apreciat că trenul este un lux în România și în restul UE. "Recomandăm românilor să aleagă mijlocul de transport care li se potriveste cel mai bine. Este normal să fie mai mare biletul de tren, în toate țările civilizate este la fel. Trenul este un lux și oamenii plătesc mai mult ca să îl aibă", a spus acesta. Paradoxul este acela că ministrul Costescu provine chiar din sectorul feroviar de transport, fiind până la numirea sa chiar director general al companiei de infrastructură feroviară CFR SA.

În rest nimic nu distinge prezența lui Costescu la Transporturi. Prezența sa acolo n-a ajutat nici măcar la urgentarea Master Planului General de Transporturi a cărui aprobare în Parlament este în continuare solicitată cu insistență de către Comisia Europeană. Documentul n-a ajuns nici măcar în dezbaterea legislativului.

Ministrul a avut de gestionat un scandal în interiorul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) unde un grup de reformă al companiei, format din mai mulți angajați ai acesteia, s-a lansat public în numeroase critici îndreptate împotriva conducerii companiei, dar și a Ministerului Transporturilor.

Cu nici două luni în urmă premierul Dacian Cioloş declara că îi reproşa ministrului transporturilor, Dan Costescu, faptul că ”nu s-a dus mai departe cu noua conducere din vârful CNADNR cu mai mult curaj în restructurare”. Noul titular al portofoliului Ministerului Transporturilor va fi, începând de joi, Sorin Buşe (foto), fost şef al Renault Technologie Roumanie şi fost director general adjunct al Tarom.