Cine conduce Tarom. O pensionară, un agent de vânzări și mulți apropiați PSD

Data actualizării: Data publicării:
SPETZ 2_facebook Tarom

Politicile de răsplătire a apropiaților partidelor politice cu funcții bine retribuite în companiile de stat continuă. Sub ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, consiliera sa Silvia Popeangă, a ajuns să conducă Consiliul de Administrație Tarom, deși are și calitatea de pensionar. CA Tarom s-a îmbogățit și cu doi alți membri, ambii proveniți din județul de baștină a ministrului Cuc, Giurgiu.

cuc-badalau

Foto: Ministrul Transporturilor (stânga) l-a cooptat în CA Tarom pe Răzvan Alexandru Marica, acționar al unei firme deținute în trecut și de soția lui Niculae Bădălău, șef al PSD Giurgiu (dreapta)

Consiliul de Administraţie al companiei naţionale Tarom are un nou preşedinte, dar şi doi noi membri. Indemnizaţiile lunare sunt de 5.259 de lei brut, potrivit Economica.net.

Componenţa Consiliului de Administraţie al Tarom s-a schimbat. Silvia Popeangă a devenit preşedintele CA al companiei naţionale de luna trecută şi îl înlocuieşte pe Radu Francis Florescu, care rămâne doar membru.

Silvia Popeangă, 62 de ani, a fost directorul Direcţiei Fianciare la Romatsa şi a fost reprezentantul Regiei în Adunarea Generală a Acţionarilor Tarom. Declaraţia de avere completată luna trecută arată că Popeangă este consilier personal la Ministerul Transporturilor.

Popeangă a încasat de la Ministerul Transporturilor 38.671 lei (peste 8.600 de euro), 40.166 de lei (circa 9.000 de euro) indemnizaţie ca membru în CA la Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) și 48.896 de lei (peste 10.800 de euro) pensie. 

Noi membri CA din Giurgiu

Aceasta nu este singura schimbare în componenţa CA Tarom. Doi noi membri au fost incluşi în locul Florentinei Irimescu şi Ivonei Stan. La rândul ei, Ivona Stan era unul dintre consilierii fostului ministru al Transporturilor, Sorin Bucșe. Unul dintre noii numiți este Răzvan-Alexandru Marica, 32 de ani, din Giurgiu. Acesta a absolvit Grupul Şcolar Pamfil Şeicaru din Ilfov, Facultatea de Ştiinţe Economice Spiru Haret şi are un master în marketing şi comunicare în afaceri de la Universitatea Creştină Dimitrie Cantemir.

Din CV-ul lui Marica nu reiese cu ce anume s-a ocupat imediat după absolvirea liceului, în 2003 şi până în 2009 când s-a înscris la Spiru Haret. Singurul loc de muncă specificat în CV este societatea Samby Impex, cu activităţi în domeniul construcţiilor, şi la care lucra ca funcţionar administrativ din 2015, când a absolvit cursurile de master.

De luna trecută, Marica a devenit acţionar în Samby Impex, unde deţine 26% din părţile sociale, alături de Ştefan şi Nicolae Zanfir. În 2015, firma a realizat afaceri de aproape 60.000 de euro, o pierdere de 90 de euro şi figura cu doar un singur angajat, arată datele de la Ministerul Finanţelor.

Din 2010 și până în 2013, bilanțul firmei arată că nu a avut nicio cifră de afaceri. Rezultatele pe 2014 însă arată că atât cifra de afaceri, cât și veniturile și cheltuielile au fost de fix 301.197 de lei, circa 67.000 de euro. În perioada 2010-2015, firma nu a raportat niciun angajat.

Înfiinţată în 1994, din acţionariatul firmei a făcut parte în trecut şi soţia preşedintelui executiv al PSD, Niculae Bădălău. În 2003, Rodica Bădălău cesiona acţiunile deținute în Samby Impex către asociatul Ştefan Zanfir şi Ioana Dragne.

Un alt membru nou al CA este Alina Georgeta Velicu, care anterior calităţii de membru CA la Tarom a fost agent de vânzări business în cadrul firmei Universal 2002, deţinută de compania de telecomunicaţii Orange. Velicu a absolvit liceul de informatică Tudor Vianu din Giurgiu şi Academia de Studii Economice Bucureşti, arată CV-ul noului membru CA.

Trei directori într-un an

În ultimii ani, Tarom s-a apropiat de prăpastia falimentului, iar în 2012 autorităţile au decis că e timpul ca această companie de stat să fie condusă de un manager privat. Belgianul Christian Heinzmann a fost la cârma Tarom din 2012 până în primăvara anului trecut când a fost demis. După plecarea de la Tarom, Heinzmann declara că a fost un manager cu puteri limitate şi că decizii importante, precum cea de schimbare a flotei Tarom, s-au blocat la nivelul Consiliului de Administraţie.

La aproape un an de la plecarea belgianului, Tarom este la al treilea director general. Eugen Davidoiu a preluat mandatul de la Dan Plaveti, care l-a înlocuit pe Gabriel Stoe, cel care preluase interimatul după plecarea lui Heinzmann. Eugen Davidoiu, numit în februarie la cârma companiei, pare a nu avea nici el prea multe în comun cu managementul unei linii aeriene. El a deținut funcții de răspundere în companii energetice de interes național.

Compania naţională Tarom pierde cotă de piaţă de la an la an. După ce Wizz Air a depăşit Tarom, anul trecut a fost rândul Blue Air să transporte mai mulţi pasageri decât compania naţională. Tarom nu a reuşit în 2016 să transporte decât cu 1% mai mulţi pasageri decât anul anterior, adică 2,41 milioane de pasageri. O creștere anulată, am putea spune, de scăderea numărului de pasageri de 2,49% înregistrată în 2015 față de 2014.

O companie spre faliment

Compania nu a mai înregistrat profit din 2007. În ultimii zece ani rezultatele companiei au fost doar negative. În loc să înregistreze un profit de 147 milioane de lei în 2016 după cum prevedea planul de management întocmit în februarie 2013, compania națională va termina 2016 cu pierderi care s-ar putea cifra la 60 milioane lei, a spus în toamnă Nicolae Demetriade, director general al Tarom până în 2002 și membru in CA Tarom în 2013. Picajul companiei riscă să ducă la falimentul acesteia, în condițiile în care sunt numeroase companii interesate de preluarea sloturilor Tarom de pe alte aeroporturi și a cererii de transport de la București.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri