Sari la conținut

Noua strategie adoptată de retaileri. Nu mai e suficient preţul mic

De la jucării pentru copii, abţibilduri, cuţite sau electrocasnice, toate sunt folosite de retaileri în programele de fidelizare pentru a atrage tot mai mulţi clienţi. Strategia este simplă. Cumperi produse de o anumită valoare şi primeşti puncte bonus. Le poţi folosi pentru a obţine o reducere la achiziţia unor produse sau pentru unele gratis. Sistemul este folosit de zeci de ani în Germania, dar toate produsele primite la fidelizare sunt gratuite, spun specialiştii. Câstigul este unul promiţător, studiile arată că peste 40 la sută dintre clienţi cumpără mai mult pentru a beneficia de punctele bonus.

Produsele primite variază de la jucării, vase pentru bucătrie sau aparate electrocasnice mici. Este cea mai nouă strategie adoptată de retaileri, după ce lupta pentru cel mai mic preţ aproape că a egalizat costul produselor din magazine.

Valer Hancas, reprezentantul unui lanţ de magazine: „Devine încet un avantaj competiţional. Calculele vizavi de studiul de fezabilitate şi de rentabilitate sunt mult mai dure ca acum 10-11 ani când incepeam expansiunea”.

Manfred Litschka, analist retail: „Oamenii trebuie să cumpere produse oricum, întrebarea este în ce magazine să îşi cheltuiască banii. Observăm că sunt mai puţini loiali unui singur magazin, uneori fac cumpărături din cinci sau şase magazine.”

Programele de fidelizare pentru copiii au cea mai mare trecere. Unele jucarii din pluş pot fi cumpărate la preţ redus. În plus, primeşti mai mulţi magneţi cu cât valoarea produselor cumpărate este mai mare.

Retailerii români mai au încă de lucrat la programele de fidelizare, spun specialiştii. În ţări precum Germania sau Austria, produsele primite drept bonus sunt gratuite şi toate lanţurile de retail au astfel de promoţii. Efectele se văd deja, potrivit studiilor.

În 42% dintre cazuri, valoarea coșului de cumpărături a crescut, iar 13% dintre clienţi vin mai des la magazin.