Sari la conținut
News Alert

Pariu pus la Bursa din New York şi câştigat la Iaşi

A început acum 20 de ani cu un pariu pus la Bursa din New York. Provocarea suna cam aşa: „O să reuşiţi să vindeţi ceva în America?” Azi, Antibiotice Iaşi vinde nu doar în Statele Unite un produs devenit standard pentru toată industria. Nistatina de la Iaşi acoperă aproape jumătate din piaţă.

„Cine vede flaconaşul acesta, cantitatea este foarte mică, nu ştiu dacă poate să aibă acelaşi sentiment pe care-l avem noi şi să înţeleagă importanţa pe care o are acest flaconaş cu conţinutul, nistatina noastră de la Antibiotice”, spune Lavinia Dimitriu, director responsabil de calitate.

În acest moment, Nistatina - substanţa podusă la Antibiotice Iaşi, se află pe primul loc în lume la capitolul standard. Este un pariu pus la începutul României capitaliste.

„O aventură care a început în 1998, când am fost la bursa de la New York şi atunci m-au provocat brokerii de acolo şi chiar unele companii farmaceutice cu întrebarea: Va fi în stare Antibiotice să vândă ceva în America? Şi eu le-am spus atunci, în 1998, că vom vinde nistatină şi vom fi lideri mondiali. Şi s-a adeverit!”, spune Ioan Nani, directorul general Antibiotice S.A.

Nistatina produsă la Iaşi acoperă piaţa mondială în proporţie de 45 la sută.

„Nistatina este un produs antifungic care este utilizat, intră în formula farmaceutică a comprimatelor, a unguentelor, a cremelor”, spune Lavinia Dimitriu.

Antibiotice Iaşi există de 62 de ani. Dacă în 1955 producea doar penicilina, acum oferă peste 150 de produse.

„Produsele Antibiotice sunt exportate în momentul de faţă în 70 de ţări ale lumii. Dacă acum 10 ani exportul era doar întâmplător și o completare a businessului din piaţa României, în momentul de faţă dezvoltarea exporturilor şi a afacerilor internaţionale este un pilon strategic al companiei”, spune Mihai Stoian, director de Afaceri Internaţionale, Antibiotice S.A.

„Prin anii 95-96 a fost o anumită cădere datorată desigur de schimbările dramatice care au avut loc atunci în piaţa internă, dar și în piața internațională. Mă refer aici în primul rând la prezența Chinei cu preponderenţă în pieţele farmaceutice. De atunci şi până în prezent ne-am dezvoltat continuu, cifra de afaceri a crescut de 27 de ori”, spune Ioan Nani.

În ultimii 20 de ani, profitul a crescut de 10 ori, iar numărul ţărilor exportatoare de 15 ori.

„Anul acesta estimăm să realizăm aproximativ 30 de milioane de dolari pe piețele externe, exportul de nistatină și produse finite”, spune Mihai Stoian.

În primul semestru din acest an, Antibiotice Iaşi a înregistrat un profit net de 19,2 milioane de lei, cu 17 la sută mai mult faţă de aceeaşi perioadă din 2016.