Sari la conținut

Urgent Cargus, la vânzare de peste un an, dar fără cumpărători

Pe piața firmelor de curierat, vânzarea Urgent Cargus a ajuns un fel de poveste fără sfârșit. Sunt difuzate informații "pe surse" privind existența unor firme "interesate" de achiziția Urgent Cargus, dar fără finalitate. 


După ce, potrivit acelorași "surse" anonime dar neconfirmate de nimeni, la finele anului trecut ar fi eșuat discuțiile purtate  de Abris Capital - fondul de investiții care deține Urgent Cargus, cu un alt fond de investiții, anume Mid Europa Partners, privind vânzarea companiei de curierat, au apărut noi informații privind schimbarea acționariatului Urgent Cargus. De data aceasta însă pețitorii ar fi alții.

De-a lungul întregului an 2016 nu s-a știut nimic despre existența unor discuții purtate de Abris Capital și Mid Europa Partners privind vânzarea Urgent Cargus. O negociere care, dacă a existat într-adevăr, s-a desfășurat în totală discreție. Orice căutare pe Google a unor știri din 2016 referitoare la existența discuțiilor nu se soldează cu vreun rezultat. În presă, primele referiri la negocieri apar, paradoxal, de abia în ianuarie 2017, odată cu presupusul lor eșec.

În 2017, au început să fie vehiculate alte nume. Potrivit Zf.ro, care citează surse anonime din piață, ar fi vorba de fondul de investiţii Warburg Pincus, de Poşta Ungară şi de Poşta Austriacă, toate trei fiind pe o așa-zisă listă scurtă a companiilor interesate de preluarea Urgent Cargus". Detaliile suplimentare lipsesc.

La nivelul companiei de curierat pare a exista drept cuvânt de ordine în fața oricăror întrebări privind  negocierile: "nu comentăm". Chestionat deZf.ro, Cezar Scarlat, românul care conduce operaţiunile fondului de investiţii Abris Capital pe plan local, a refuzat discuția.

Nici Gian Sharp, CEO al Urgent Cargus nu este dispus să spună mai multe. "Le pot asculta, dar nu voi comenta întrebările dvs", răspuns el, inițial, la întrebările Digi24.ro. În final, la întrebarea directă dacă există negocieri privind vânzarea Urgent Cargus, Gian Sharp s-a folosit de aceeași expresie ca și directorul Abris Capital: "Nu comentez."

Mult mai tranșantă, însă, a fost Nadia Homoc, director comercial și responsabil de relația cu media al Urgent Cargus, care a spus că toate relatările de presă referitoare la posibila vânzarea a companiei la care lucrează sunt "doar speculații." Contactați, nici reprezentanții Warburg Pincus și nici cei ai Poștei austriece nu au confirmat existența unor discuții pe subiect, în timp ce reprezentanții  Poștei maghiare nu au oferit răspuns.

Sebastian Bălășeșcu, fondator și partener de afaceri al firmei Urgent Curier, parte acum a companiei Urgent Cargus, confirmă poziția clară a Nadiei Homoc, spune că nu știe nimic despre o vânzare și că nu se simte nimic în relaționarea cu Urgent Cargus care să indice o schimbare a acționariatului.

Vânzarea unei firme de curierat nu este simplă și nu asigură succesul pe piață. Deși a refuzat să comenteze informațiile "pe surse" privind vânzarea companiei pe care o conduce, Gian Sharp a comentat situația domeniului în care activează. El afirmă că piața firmelor de curierat este foarte competitivă. Faptul că multe firme intră pe aceasta piață, însă, nu semnifică că există un profit garantat în aceste afaceri.

"Sunt mulți jucători mici care au intrat pe piață dar care nu au o situație strălucită. Spre exemplu, Sprint Curier erau în situație dificilă (au fost ulterior preluați de Cargus - n.red.).  Firmele nou intrate subestimează investițiile semnificative necesare care trebuie să le facă pentru a ajunge la momentul în care au profit. Este însă o piață atractivă, ceea ce este bine pentru competiție", a declarat pentru Digi 24 Gian Sharp, șeful Urgent Cargus.

Potrivit cifrelor oficiale, Urgent Cargus a înregistrat anul trecut piederi de 16 milioane lei.

Pe aceeași temă