Insolvența agenției Mareea. Preşedintele ANT: „Zvonuri existau de patru ani, dar nu au fost confirmate”

Data actualizării: Data publicării:
mareea

Problemele financiare ale agenţiei de turism „Mareea”, cea care şi-a anunţat insolvenţa la sfârşitul săptămânii trecute, nu erau o noutate pentru autorităţi. Poliţa de asigurare care ar trebui să acopere pagubele în cazul insolvenţelor agenţiilor de turism este derizorie. Chiar şi aşa, jumătate dintre cele 3.200 de societăţi de profil care funcţionează în România nu au făcut nici măcar dovada acestei plăţi.

Laura Culiţă, reporter Digi24: „Agenţia şi-a anunţat clienţii prin SMS şi e-mail că nu le mai poate onora vacanţele. Se întâmpla vineri seara, când oamenii nu mai puteau face nimic. Aşa că luni, turiştii au ajuns aici, la sediul agenţiei, pentru a cere explicaţii, însă nu au găsit pe nimeni.”

Mariana Malciu, clientă: 1.501 lei. Am luat la Olăneşti 5 zile cu 6 nopţi şi, când să mă duc la Olăneşti duminică, am primit mesaj sâmbătă, pe 4, că nu mai poate să îmi onoreze vacanţa.

Gherghina Ion, clientă: „Am plătit banii şi, acum, noi ce facem? Stăm şi vedem uşa lor închisă? Am sunat şi nu răspund. Întâi la ştirile astea care curg. Dar încă am speranţe. Am dat cam în jur de 600 de euro, echivalent.

Problemele financiare ale agenţiei Mareea nu sunt o surpriză pentru autorităţi. Nu s-a luat, însă, nicio măsură. Anul trecut, datoriile firmei ajunseseră la 18 milioane de lei.

Anca Nedea, preşedintele ANT: „Zvonuri legate de problemele lor, cu cashflow-ul, existau de patru ani de zile, dar nu au fost confirmate niciodată.”

Agenţia Mareea Comtur (2015)

Profit: 768.000 lei

Afaceri: 66 milioane lei

Datorii: 18 milioane lei

sursa: Ministerul Finanţelor

Abia pe 23 august Autoritatea Naţională din Turism a început un control la Mareea, în urma unei sesizări depuse de un client. Reprezentanţii ANT spun că patronii i-au asigurat atunci că îşi vor rezolva probleme financiare printr-un credit. Nu s-a întâmplat aşa, iar compania a continuat să vândă vacanţe.

Vasile Chiţea, client: „Un circuit în Maramureş, 2.000 de lei pentru două persoane. 2.100 de lei. I-am plătit destul de curând, ei ştiau de situatia asta şi puteau să anunţe cam cu 3-4 luni înainte.”

Paul Blidaru, colaborator al Agenţiei Mareea: „Semnale am avut încă de la începutul anului, pentru că eu în calitate de lucrător la Mareea, cu contract de colaborare, pe circuite interne ca ghid, nu am primit anul acesta niciun ban şi suma este de 200 de milioane (lei vechi – n.r.), poate mai mult.”

Paşi pentru recuperarea banilor

- în 15 zile turistul poate solicita agenţiei rambursarea sumelor

plătite

- în următoarele 5 zile trebuie informată compania de asigurare

- agenţia are termen 15 zile pentru a înapoia banii

- dacă agenţia nu plateşte, turistul depune un dosar la compania de

asigurare

- despăgubirea se plăteşte în 30 de zile

Ca să îşi poată recupera banii, turiştii păgubiţi trebuie, mai întâi, să meargă la sediul agenţiei de turism. Au la dispoziţie 15 zile pentru a cere rambursarea sumelor achitate. Dacă nu îşi primesc banii, clienţii trebuie apoi să-şi depună dosarul la compania care a asigurat agenţia de turism. Dosarul trebuie să conţină cererea de despăgubire însoţită de documentele justificative.

Mareea

turişti păgubiţi - 1.100

prejudicii - 460.000 de euro

Genius Travel

turişti păgubiţi - 147

prejudicii - 136.000 de euro

sursa: ANT

Peste 1.100 de turişti au fost păgubiţi de Mareea şi nu toţi îşi vor putea recupera banii. Asigurarea firmei acoperă doar 50.000 de dolari, iar pagubele depăşesc jumătate de milion. La fel s-a întâmplat şi în cazul Genius Travel, prima dintre agenţiile care şi-au cerut insolvenţa în ultima lună. 147 de turişti şi-au pierdut vacanţele, iar prejudiciul a fost de 136.000 de euro.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri