Sari la conținut

Când e Black Friday în România anul acesta

Ca în fiecare an, marii retaileri și-au fixat datele pentru Black Friday 2017. Mulți români îşi amână cumpărăturile pentru luna noiembrie când ştiu că apar ofertele de Black Friday.

cumparaturi mall black friday

FOTO: Shutterstock

Anul acesta marile magazinele din România au fixat data de 17 noiembrie pentru ofertele de Black Friday. Pentru unele produse preţurile vor scădea şi cu 50% sau chiar mai mult. Conform traditiei americane, Black Friday 2017 este în ultima vineri a lunii noiembrie, adică pe 24 noiembrie 2017. Trecutul ne spune ca e foarte posibil să avem două perioade de reduceri, care se pot extinde peste ambele weekend-uri sub numele de Black Weekend 2017, notează blackfriday-romania.com.

De asemenea, mulți retaileri aleg să-și extindă reducerile cu ocazia Black Friday pe o perioadă îndelungată, începând chiar cu data de 1 noiembrie.

Sfaturi utile pentru cumpărăturile de Black Friday

Un studiu Indix arată că televizoarele se ieftinesc constant după lansarea pe piaţă. După un an ajung să aibă 80% din preţul iniţial ceea ce poate înseamnă o diferenţă de câteva sute de euro pentru modelele mai scumpe. Prin urmare, cine vrea să profite de o ofertă bună, poate să cumpere un televizor lansat în 2016. Mai ales că diferenţele tehnologice de la un an la altul nu sunt foarte mari. Ceea ce nu este valabil pentru alte produse.

Pentru telefoanele inteligente un an vechime poate însemna destul de mult. Actualizările sistemelor de operare şi aplicaţiile care au nevoie de resurse tot mai mari fac ca durata de viaţă a unui dispozitiv mobil să fie mai mică decât cea a unui televizor sau a unui laptop.

Black Friday în România

Această sărbătoare a comerţului este o tradiţie relativ recentă în ţara noastră, iar comercianţii s-au străduit să îmbunătăţească experienţa cumpărătorilor.

Site-urile magazinelor online nu se mai blochează atât de uşor ca în primii ani de Black Friday, suspiciunile preţurilor majorate înaintea reducerilor sunt mai mici, iar livrarea produselor este mai rapidă.

Deşi îşi gândesc ofertele astfel încât să aibă vânzări pe întreaga durată a anului, magazinele nu îşi permit să rateze perioada de Black Friday, care continuă să le aducă cele mai mari încasări. Iar ediţia de anul acesta ar putea fi cea mai mare de până acum.