Sari la conținut

Românii își croiesc singuri drumul pe Transfăgărășan

Deși mai sunt două săptămâni până când Compania de Drumuri deschide integral circulației Transfăgărășanul, românii au luat în mâinile proprii situația. Supărați, mai mulți români dotați cu șufe și mașini puternice s-au apucat să degajeze șoseaua de pietrele și pământul căzut pe carosabil.

Mai multe fotografii postate de un utilizator Facebook, respectiv Dumitru Grecu, reflectă o situația incredibilă pe șoseaua Transfăgărășan. Potrivit utilizatorului menționat. muncitorii Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România ar fi blocat drumul cu pietre pentru a împiedica accesul șoferilor pe drumul național menționat.

Pur și simplu oamenii de la Drumuri au înnebunit… Pe exemplul politicienilor, noaptea ca hoții, au blocat Transfăgărășanul cu pietre după ce, în prealabil, l-au curățat de zăpadă. Oare ce-i în mintea lor? Cine suportă costurile acestei operațiuni și apoi a operațiunii de degajare a drumului? Evident că noi, cei care le plătim și salariile imense ca să ne batjocorească și să ne umilească. Sute de turiști străini au venit în zonă special pentru Transfăgărașan, care în ultimii ani a intrat în patrimoniul turistic universal, depășind granițele României. Nimănui nu-i pasă! Niciun politician dintre cei pe care i-am ales nu ia atitudine. Nu există nicio explicație pentru blocarea unui drum național care prin lege trebuie să fie deschis circulației publice. Suntem în mileniul III și nicăieri în Europa nu mai există niciun drum de altitudine blocat în această perioadă.”, spune pe Facebook, Dumitru Grecu, om de afaceri în turism din județul Argeș, proprietar al unui hotel. El a postat fotografii în care apar utilaje care mută pietre și stânci căzute.

Reamintim că până la începutul lunii iulie, traficul este deschis astfel:

  • jud. Argeş - din localitatea Bascov până la Piscu Negru (km. 104);

  • jud. Sibiu - de la intersecţia cu DN 1 (km. 151 + 955) până la Cabana Bâlea Cascadă (km. 130+800).

Supărați pe situație, mai mulți români au început să degajeze șoseaua, pretinde Dumitru Grecu.

Fotografiile acestuia arată cum câțiva automobiliști încearcă să îndepărteze un bolovan uriaș. Fotografiile postate însă nu garantează însă faptul că utilajele prezentate ale CNAIR nu ar face decât să curețe carosabilul în vederea deschiderii traficului la 1 iulie. Mai mult nu se știe dacă nu cumva bolovanii căzuți fotografiați nu ar fi pe zonele deschise circulației, iar șoferii încearcă să rezolve singuri situația, fără ajutorul CNAIR.  Dumitru Grecu garantează veridicitatea celor relatate de el și spune că mai multe persoane au rămas la Bâlea Lac blocate și că acestea au fost nevoite să degajeze drumul cu mijloace și forțe proprii.

Recent CNAIR a atras atenția că există în zonă mai multe zone cu probleme, respectiv căderi de stânci, pietre. Ar fi vorba de km 56 - km 116 şi km 117 - km 130. Cele mai periculoase zone sunt în special următoarele: km 59 - km 60, km 117 - km118, km 61 - km 62, km 119, km 87 - km 95, km 124 - km 126, km 110, km 128 - km 129, km 115 - km 116.

Dumitru Grecu amenință cu procese: „Prin intermediul asociației turistice Transfăgărașan, vom lua atitudine și vom acționa în instanță, inclusiv cu plângeri penale pentru abuz în serviciu, deturnare de fonduri și subminarea economiei naționale, pentru defăimarea imaginii României.

Compania a anunțat că lucrează intens la curățarea carosabilului de zăpadă pe porțiuni de câțiva kilometri. În Europa însă există șosele aflate la altitudine mult mai mare decât Transfăgărășanul, precum Stelvio în Italia (2.758) unde circulația este deschisă încă de la jumătatea lunii mai.

Foto: Stelvio Pass, Italia, peste 2.700 de metri, se deschide încă de la jumătatea lunii mai.