Sari la conținut

Șeful ASF, Mișu Negrițoiu, acuzat că face jocul multinaționalelor

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România respinge categoric propunerea Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) referitoare la cotația de primă în sumă de 7.540 de lei a unei polițe RCA pentru un autovehicul de peste 16 tone.

PARTIDELE SI RCA -CAPTURA

Confederația reamintește faptul că prima de risc pentru această categorie este de 2.011 lei, iar diferența de 5.949 lei reprezintă costuri administrative și profitul societăților de asigurări pentru produsul RCA.

În acest context, transportatorii solicită demisia președintelui ASF, Mișu Negrițoiu, susținând că a făcut posibilă "jecmănirea noastră, a transportatorilor, a cetățenilor". Ei spun că ”supravegherea” pieței a fost în favoarea multinaționalelor.

"Parlamentul României, stimații noștri senatori și deputați, nu credeți că a sosit vremea ca acum, la sfârșit de mandat, să demiteți tot consiliul ASF, același consiliu care, în frunte cu tovarășul Mișu Negrițoiu, ne-a adus atâtea prejudicii financiare în privința taxei obligatorii RCA? Nu credeți că organele abilitate ale statului ar trebui să se sesizeze din oficiu și să cerceteze unde sunt cu adevărat toți banii încasați din RCA? Să agreezi la Guvern, la data de 14 Septembrie, un tarif de referință la autovehiculele peste 16 tone, de aproximativ 6.200 lei/an, să prezinți apoi, la o lună distanță, un tarif de 7.540 lei/an, în care, în continuare pretinzi că profitul asiguratorului este de doar 1%, denotă faptul că ai o părere foarte proastă despre poporul român, denotă faptul că te crezi deasupra tuturor, chiar deasupra legii, când îți permiți să lași să fim furați din condei", a declarat Vasile Ștefănescu, președinte COTAR, citat într-un comunicat remis marți Agerpres.

Patronatele din transporturile rutiere UNTRR, FORT, APTE 2002, APULUM, ARTRI au acuzat, la sfârșitul săptămânii trecute, Autoritatea de Supraveghere Financiară că nu a respectat termenii înțelegerilor din 14 și 15 septembrie și au solicitat Guvernului să intervină pentru aplicarea Ordonanței privind tarifele maximale ale RCA, astfel încât piața să se deblocheze.

Aceștia acuzau faptul că ASF a stabilit un tarif maxim de 7.960 lei/an pentru autoutilitare peste 16 tone față de 7.500 lei conform protocolului semnat, prin includerea în calculul tarifelor maximale a unei cote de 30% pentru cheltuieli de administrare, și nu 25% cum a fost stabilit în data de 14 septembrie 2016 la Guvern.

În aceste condiții, transportatorii au solicitat Guvernului și ASF măsuri urgente pentru aplicarea OUG 54/14.09.2016 astfel încât începând cu data de 20 octombrie să producă efectele necesare deblocării pieței RCA prin aplicarea tarifelor de primă maximale pentru următoarele 6 luni.

Pe de altă parte, Consiliul Concurenței a anunțat, săptămâna trecută, că va analiza proiectul de Hotărâre de Guvern privind plafonarea tarifelor RCA, însă nu pentru a verifica dacă sunt corecte calculele, ci pentru a se încredința că mecanismul astfel stabilit nu va crea discriminări pe piață.