Sari la conținut

Creșterea consumului se vede în vânzările hipermarketurilor 

A fost un an în care TVA-ul a scăzut pentru produsele alimentare la nouă procente, un motiv în plus pentru supermarketuri să promoveze produse cu preţuri reduse. Cele mai multe lanţuri de magazine, precum Carrefour, Kaufland, Lild, sau Auchan au promovat intens reducerea TVA-ului la alimente.

Grupul francez Carrefour, de pildă, a vândut anul trecut cu 13 la sută mai mult faţă de 2014. Raportul grupului arată vânzări nete de peste 1,2 miliarde de euro în 2015. O explicaţie pentru acest lucru vine din faptul că cei de la Carrefour au continuat să se extindă şi au deschis noi magazine. Aşa se explică creşterea mare a vânzărilor. În 2015, de pildă, francezii de la Carrefour au inaugurat în Bucureşti şi în ţară în total opt noi supermarketuri, două hipermarketuri şi un magazin express. Din 2001, de când este pe piaţa din România, Carrefour a reuşit să deţină 192 de magazine, iar dezvoltarea va continua căci francezii au cumpărat Billa. Această achiziţie va face ca cei de la Carrefour să treacă pe primul loc în topul celor mai mari lanţuri de magazine din România, înaintea celor de la Kaufland. Lipseşte încă avizul celor de la Consiliul Concurenţei.

Creşterea vânzărilor anul trecut a fost raportată şi de celelalte lanţuri de magazine. Mega Image a anunţat o creştere de 10 la sută a vânzărilor în România, Serbia şi Grecia. Creşterea a fost susţinută însă de România, unde s-a înregistrat cel mai mare avans, după cum susţine compania. Anul 2015 a fost şi pentru Mega Image anul extinderii din moment ce au deschis 50 de noi magazine.

O creştere importantă a vânzărilor au raportat în primele şase luni ale anului şi cei de la Auchan. Afacerile au urcat cu 17 procente, la 450 de milioane de euro. Chiar dacă nu au dat rezultatele pe întreg anul trecut, cel mai probabil vânzările au atins pragul de un miliard de euro anul trecut. De altfel, anul trecut cei de la Auchan au reuşit să deschidă numai un singur hipermarket nou, aşa că s-a ajuns la o reţea de 33 de hipermarketuri.

Nu este însă foarte clar cât a reuşit Kaufland să vândă anul trecut, căci compania nu a raportat cifrele, dar cert este că au continuat campania de extindere. În primele şase luni ale lui 2015 aveau deja un avans al vânzărilor de 10 la sută, la 921 de milioane de euro. Anul trecut, Kaufland a inaugurat cinci noi magazine şi a ajuns la o reţea de 107 magazine. În 2014, Kaufland era pe primul loc în topul celor mai mari retaileri, cu afaceri de 1,8 miliarde de euro.