Sari la conținut
News Alert

Cum atrag hotelurile clienții care aduc cei mai mulți bani pe termen lung

Lanţul hotelier Starwood și-a crescut încasările medii pe cameră cu 5%. Ca să stabilească tarifele de cazare, compania analizează un set uriaş de variabile, de la indicatori economici locali şi mondiali până la condiţii meteorologice sau evenimente care pot aduce sau goni turiştii.

De exemplu, ofertele pentru hotelurile din Caraibe sunt stabilite în funcţie de condiţiile meteorologice din Statele Unite.

Potrivit Forbes, analizarea unor cantităţi uriaşe de date a devenit o practică obişnuită în industria hotelieră. Marriott este un alt mare lanţ hotelier care se foloseşte de asta ca să stabilească valoarea pe care o are fiecare cameră pe parcursul unui an. Compania caută un echilibru între profit şi tarifele de cazare în condiţiile în care o diferenţă de câţiva dolari este de ajuns ca un client să aleagă un hotel sau altul.

Companiile combină colectarea de date şi psihologia ca să identifice vizitatorii care le aduc cei mai mulţi bani pe termen lung. Cei care, pe lângă cazare, cheltuiesc mulţi bani pe alte servicii sărbătoresc probabil un eveniment special şi sunt şanse mici să revină în aceiaşi locaţie.

Pe de altă parte, cei care care cheltuiesc mai puţini bani sunt probabil oameni de afaceri care călătoresc mult şi care pot să fie fidelizaţi de lanţul hotelier.

Iar fidelizarea se face atât prin oferirea de servicii de calitate, cât şi printr-o imagine bună. Cu un sistem dezvoltat de cei de la IBM, lanţul american Denihan Hospitality, urmăreşte constant recenziile de pe Tripadvisor şi le combină cu alte date colectate de hoteluri.

Însă analizele sunt inutile dacă nu sunt însoţite şi de decizii bune de afaceri. În timpul ninsorilor de la finele lui 2013 şi începutul lui 2014, hotelurile RedRoof din Statele Unite au profitat la maximum de apropierea lor de aeroporturi.

Pe baza datelor privind zborurile anulate şi condiţiile meteo, echipa de marketing a lanţului hotelier a folosit noile tehnologii de promovare pentru a demara o campanie publicitară ţintită direct pe telefoanele mobile ale persoanelor din preajma aeroporturilor. În acea iarnă, afacerile lanţului hotelier au crescut cu 10%.