Dispută Grindeanu - Cioloș. Cine a atras zero euro fonduri în mandatul său?

Data actualizării: Data publicării:
170118_SED_GUVERN_GRINDEANU_IORDACE_06_INQUAM_Octav_Ganea
Foto; Inquam Photos / Octav Ganea

Premierul Sorin Grindeanu s-a oferit marți să îi arate fostului prim-ministru Dacian Cioloș documente care să demonstreze că la trei ani de la începerea actualului exercițiu financiar la UE gradul de absorbție este zero.

colaj grindeanu ciolos

Supărat pe declarații privind gradul de absorbție făcute de Dacian Cioloș, Sorin Grindeanu a spus marți după o vizită făcută la Ministerul Transporturilor: „Vorbim de perioada 2014-2020. Suntem în 2017 iar Dacian Cioloș a condus Guvernul anul trecut în 2016. Dacă nu știe că gradul de absorbție este zero îi arătăm documente”, a spus Grindeanu.

Declarațiile au fost făcute după ce Dacian Cioloș a postat pe Facebook: „Domnul Sorin Grindeanu nu reușește, după aproape două luni de guvernare, să iasă din logica unor afirmații false făcute de PSD în campania electorală. Cu atât mai mare este dezamăgirea mea cu cât acum datele oficiale îi sunt la îndemână, nu trebuie decât să le ceară miniștrilor din subordine. Greaua moștenire în domeniul fondurilor europene nu există, domnule Grindeanu, încercați să guvernați transparent și să construiți pe baza politicilor și proiectelor demarate anul trecut în loc să aruncați fumigene ușor de demontat precum "zero fonduri europene"”.

Potrivit Factual.ro, premierul Sorin Grindeanu a făcut o afirmație falsă despre absorbția fondurilor europene în 2016, perioadă în care Executivul a fost condus de Dacian Cioloș.

Oricine ar avea dreptate situația fondurilor europene pe partea de infrastructură de transport este dramatică. Din suma alocată României pentru perioada 2007-2013 au fost pierduți, adică necheltuiți 1,5 miliarde euro. Proiectele care trebuiau făcute cu acești bani au fost amânate pentru perioada 2014-2020.

Aceasta înseamnă că în actuala alocare sunt cuprinși mai puțini bani pentru proiecte noi. Oricum acestea sunt foarte puține și nu pot fi începute deoarece încă lipsesc principalele ghiduri de finanțare pe principalele axe dedicate infrastructurii de transport.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri