Drumul rapid Sibiu-Pitești ar urma să fie construit după 2020

Data publicării:
Santier autostrada Sibiu-Orastie - Mediafax Foto-Ovidiu Dumitru Matiu-2

O legătură rapidă între Sibiu şi Piteşti este cerută insistent de producătorul auto Dacia. Uzina de la Mioveni are peste 14.000 de angajaţi şi a trimis în afara ţării peste 2 milioane de autovehicule din 2005 până în prezent. Iniţial, autorităţile anunţau o autostradă pe Valea Oltului. Acum se discută despre un drum expres, deşi ministrul Ioan Rus se recunoaşte fan al autostrăzilor.

„Eu, singura problemă pe care am avut-o cu legea până acum este permisul de conducere şi viteza. Deci, sunt adeptul autostrăzilor în totalitate. Raportez cu supuşenie că acum trei luni mi-au luat carnetul ultima oară. Cum prind autostradă, cum mă prinde Poliţia, plătesc amenzi”, a spus Ioan Rus, ministrul Transporturilor.

Un drum expres este mai ieftin de construit decât o autostradă, permite apăsarea acceleraţiei până la 120 de km/h şi ar putea fi gata mai repede. Cel puţin pe hârtie.

În ambele scenarii luate în calcul în Master Planul pe Transport, drumul expres Sibiu-Piteşti este propus spre finalizare abia în perioada 2021-2030. O decizie politică ar putea grăbi începerea lucrărilor.

Acum între Piteşti şi Sibiu, spun spaniolii de la AECOM, firma care a realizat Master Planul pe Transporturi, se circulă cu o viteză medie de 72 de km/h. Odată cu realizarea unui drum expres, aceasta ar creşte la aproape 90 de km/h.

Autostrada Ploieşti-Braşov-Sibiu s-ar realiza, în schimb, ceva mai repede şi ar putea decongestiona, inclusiv traficul de pe Valea Oltului.

„Comarnic-Brașov plus Sibiu-Brașov va atrage circa 8.000 de vehicule de pe relația București-Sibiu prin Pitești”, a eplicat Sorin Constantin, economist AECOM.

Spaniolii de la AECOM susţin că în următorii şase ani ar putea fi gata şi autostrada Craiova-Piteşti, s-ar putea termina şi lucrările la modernizarea centurii de sud a Capitalei şi ar putea fi realizate şi drumurile rapide dintre Bacău, Suceava şi Botoşani.

La prezentarea strategiei de Transporturi, ministrul Ioan Rus s-a ferit să avanseze termene de finalizare.

Reporter: De ce nu există termene de realizare pentru proiecte?

Ioan Rus: Pentru că nu face parte, e un document strategic. Va fi prezentat Guvernului și în Guvern vom etapiza.

Înainte de a ajunge pe masa Executivului, strategia pe Transporturi va rămâne în dezbatere publică 30 de zile.

Ioan Rus: Master planul de transporturi este „un echilibru rațional între nevoile și posibilitățile pe care le avem astăzi”
Emil Hurezeanu, despre master planul de transporturi: „Ei sunt povestitori și noi suntem copii adormiți”
 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri