Sari la conținut
News Alert

Transportatorii dau lecții Guvernului privind prețurile la carburanți

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Guvernului să nu majoreze acciza la carburanți; România poate să devină un centru de alimentare de carburant în zona Balcanilor.

Koehler Urges Higher Gas Prices

Foto: Miguel Villagran/Getty Images

Transportatorii solicită să nu se aplice acciza la carburanți, ci să se îmbunătățească sistemul de rambursare a taxei pe valoare adăugată (TVA) străinilor, astfel încât România să devină un centru de alimentare de carburant din zona Balcanilor, precum Luxemburg în Europa de Vest.

În felul acesta, România va deveni mai competitivă, iar statul român va ajunge sa colecteze mai mulți bani, nefiind necesară o majorare a accizei la carburanți.

În România, se consumă anual aproximativ 7 miliarde de litri de carburanți, din care 5 miliarde de litri motorină și 2 miliarde de litri benzină.

"În cazul în care statul va majora acciza cu 38 de bani pe litrul de motorina și benzină, transportatorii români care efectuează operațiuni de transport internațional vor fi obligați să alimenteze în afara țării, iar prin reorientarea alimentării a doar 15% din volumul actual de motorină vândut în România și a scăderii cu același procent al alimentării cu benzină, se anulează orice câștig ipotetic al statului român!", precizează UNTRR.

Potrivit transportatorilor, cei 38 de bani în plus la actuala acciză ar putea aduce statului 45,22 bani (acciză + TVA) pentru fiecare litru de motorină și benzină, suma colectată suplimentar fiind de circa 3,16 miliarde de lei, asta plecând de la premiza că nivelul consumului de motorină și benzină va rămâne neschimbat.

UNTRR atrage însă atenția că 70% din alimentările actuale ale transportatorilor internaționali (români și străini) de pe teritoriul României s-ar putea reorienta imediat în afara României ceea ce ar "conduce la un impact dezastruos asupra bugetului statului român".

"Realitatea indică faptul că circa 70% din alimentările actuale ale transportatorilor internaționali (români și străini) de pe teritoriul României s-ar putea reorienta imediat în afara României ceea ce ar conduce la un impact dezastruos asupra bugetului statului român. (De exemplu, un operator român care face transport internațional cu 200 de camioane și în prezent alimentează lunar 300.000 litri de motorină în România și 300.000 litri de motorină în afara României, în cazul majorării accizei la motorină va alimenta lunar cel puțin 500.000 litri de motorina în afara României și sub 100.000 litri de motorină în România)", mai spun reprezentanții Uniunii Transportatorilor Rutieri.

Potrivit UNTRR, prețul motorinei fără taxe din România este la mijlocul clasamentului UE28, situându-se pe locul 14, fiind mai mic decât prețul fără taxe din 13 state europene, dar mai mare decât prețul din 14 state europene. Prețul motorinei fără taxe este mai mare decât media europeană, fiind al 5-lea preț mai mare decât media europeană.