Sari la conținut

Firea promite 500 autobuze noi pentru București

Primăria Capitalei va cumpăra 500 de autobuze noi pentru Regia Autonomă de Transport București (RATB), în două tranșe, pentru că nu a găsit un producător care să livreze 200 de autobuze second-hand până la toamnă, a declarat Firea, într-un interviu acordat Hotnews.ro.

“Chiar astazi s-a finalizat caietul de sarcini şi cred că într-o perioadă destul de scurtă de timp vom avea rezultatul acestei licitaţii internaţionale(…). Pentru început 300 şi ne mai dorim alte 200. (...). Practic, vom avea 300 de autobuze într-un timp cât se poate de scurt pentru că licitaţia demarează chiar în aceste zile. Şi ne-am dori ca în perioada următoare, după ce finalizăm această primă etapă a licitaţiei, să începem una pentru înca 200 de autobuze”, a spus primarul general al Capitalei.

Regia Autonomă de Transport Bucureşti are în dotare acum 1.000 de autobuze Mercedes Citaro, cumpărate în timpul mandatului lui Adrian Videanu, dar noul primar susţine că doar o parte mai sunt funcţionale.

“Din cele 1.000 de autobuze  RATB, doar 600 sunt în trafic, 300 sunt abandonate în autobază pentru ca nu au piese ori sunt defecte, şi chiar dacă s-ar cumpara câteva piese, defecţiunile sunt prea mari şi ar insemna un efort financiar foarte mare. Şi am facut calculul împreună cu direcţia tehnică din cadrul RATB, doar 500 din cele 1.000 de autobuze ar putea să fie totuşi reparate şi să aiba şi aer condiţionat şi să arate civilizat. Si atunci ne-ar trebui încă 500 pentru a acoperi tot necesarul Capitalei şi zonei metropolitane. De aceea ne dorim să mai achiziţionăm”, a mai spus Firea. Ea spune că nu a găsit nicio firmă care să livreze 200 de autobuze second-hand până în toamnă.

“Am trimis prin RATB solicitări tuturor companiilor producatoare de autobuze, aveţi aici lista, Mercedes Benz, Man Romania, VDL Bus Center Brasov, Iveco etc. Vă pot lăsa la dispoziţie acest document în care am anunţat intenţia noastră de a achiziţiona autobuze second-hand, nu mai vechi de 5 ani, cele care sunt acum în trafic sunt de 9-10 ani, deci ar fi fost mult mai noi faţă de ceea ce există acum în flota RATB. (…) A existat şi această informaţie, de ce să luam noi toate maşinile stricate din Europa, dar nu este adevarat, erau maşini mult mai noi şi performante şi fiabile faţă de ce există acum în parcul auto. Am primit răspuns doar de la Mercedes în care ni se spune că nu există în acest moment un stoc care ar putea fi vândut în cadrul unei licitaţii şi să preluam noi ori prin leasing ori să cumpărăm direct. Cu alte cuvinte, acest capitol s-a încheiat pentru că nu avem de unde să cumpărăm autobuzele second-hand pe care ni le-am fi dorit în toamnă” a spus Firea.