Sari la conținut

Google depășește Apple și redevine cel mai valoros brand din lume

Foto: Gulliver/GettyImages

Valoarea Google a crescut cu 32% față de 2015, în timp ce, în cazul Apple, aceasta a scăzut cu 8%, până la 228,46 miliarde de dolari (201,044 miliarde euro).

„Inovarea continuă, creșterea veniturilor din publicitate și dezvoltarea afacerii în cloud au ajutat Google să înlocuiască Apple în fruntea clasamentului”, conform unui comunicat al firmei de consultanță, filială a companiei de publicitate WPP.

Millward Brown publică din 2006 așa-zisa listă BrandZ, în care compania de tehnologie Microsoft a revenit pe locul al treilea (121,824 miliarde dolari sau 107,205 miliarde euro), și compania de telecomunicații AT&T ocupă poziția a patra (107,387 miliarde dolari, 94,5 miliarde euro).

Compania de consultanță consideră că a fost un an „stabil pentru mărcile cele mai puternice din lume”, date fiind „presiunile economice mondiale”, precum încetinirea creșterii Chinei.

„Mărcile care cresc cel mai mult, independent de sectorul din care fac parte, sunt cele care vin cu provocări și care adoptă modele și mentalități inovatoare. Sunt mărci care zguduie din temelie alte categorii prin inovații care merg dincolo de produse și tehnologii noi, de exemplu transformând modul în care prestează serviciul, îmbunătățind experiența consumatorului sau schimbând formatul”, a precizat într-un comunicat directorul companiei de consultanță, David Roth.