Sari la conținut

Întâi analizele, mai pe urmă autostrada

Suntem pe culeele podului. Aici va fi un pod. E podul ăsta mic de aici, are 40 de metri”, i-au explicat experţii ministrului Transporturilor, Dan Costescu, mers în inspecţie pe şantierul de la Borleşti, din judeţul Argeş

Proiectanţii ar trebui să ştie în iulie pe ce teren vor lucra constructorii pe primii 45 de kilometri ai autostrăzii Sibiu - Piteşti.

Sunt utilaje de mare capacitate capabile să ajungă până la 120 de metri adăncime. În momentul de faţă se sapă pentru fundaţiile unui pod. Forajele sunt prevăzute la 35 de metri adâncime pe ambele culei. Pământurile care au fost întâlnite sunt grohotişuri, nisipuri, argile”, explică inginerul valentin Albu.

Probele de sol vor fi analizate de patru laboratoare, iar rezultatele vor spune proiectanţilor de ce materiale au nevoie pentru zona respectivă. Există însă şi necunoscute, cum ar fi traseul tronsonului de 70 de kilometri Curtea de Argeş – Boiţa.

Eu zic că începutul lunii iunie ne va prinde cu traseul cunoscut, ales definitiv şi vom putea să accelerăm şi mai tare ritmul atunci”, spune ministrul Transporturilor.

Sigur este că din cauza reliefului va fi nevoie de kilometri întregi de tuneluri şi viaducte. Asta va urca preţul până 20 de milioane de euro pentru o mie de metri de şosea rapidă. Ministrul Transporturilor este însă optimist. Crede că în patru ani vor fi gata tronsoanele Piteşti - Curtea de Argeş şi Sibiu - Boiţa, iar după încă un an, restul autostrăzii. Costurile sunt estimate la 1,6 miliarde de euro.

Studierea stabilităţii şi rezistenţei terenului ne-ar fi scăpat de probleme pe tronsonul Cunţa-Sălişte, unde în unele locuri terenul a luat-o la vale. E drept, de vină a fost şi constructorul care a lucrat prost. Reparaţiile le fac însă angajaţii Companiei de Autostrăzi şi speră să termine în septembrie ca să redeschidă circulaţia. Termenul trebuie privit însă cu rezerve, spune Dan Costescu: „Putem să avem o supriză să găsim, la alt kilometru, alte probleme. Şi atunci degeaba avem acest termen. Vom vedea ce avem acolo întâi”.

Cei 22 de kilometri dintre Cunţa şi Sălişte, parte a autostrăzii Orăştie-Sibiu, sunt închişi traficului din septembrie anul trecut, iar o porţiune de circa 300 de metri a şi fost demolată. Segmentul a fost inaugurat acum un an şi jumătate în mare grabă de premierul de atunci, Victor Ponta, cu câteva zile înaintea turului al doilea al alegerilor prezidenţiale în care candida.