Sari la conținut

Kaufland se extinde în Republica Moldova

Terenul pentru primul hipermarket din Chişinău a fost deja achiziţionat, a declarat pentru News.ro directorul de marketing clienţi al retailerului, Valer Hancaş. Planul companiei este să deschidă peste Prut şase magazine.

Nemţii sunt prezenţi astăzi pe şapte pieţe din Europa, respectiv Germania, Cehia, Slovacia, Polonia, Croaţia, Bulgaria şi România, unde operează peste 1.200 de magazine.

Intrat pe piaţa locală în 2005, Kaufland va inaugura, pe 17 august, la Mangalia, cel de-al 110-lea al reţelei din România. Până în martie 2017, retailerul va deschide magazine şi la Codlea, Lugoj, plus încă unul în Bucureşti, unde operează deja 12 hipermarketuri.

În paralel cu noile deschideri, liderul comerţului modern local remodelează magazinele din oraşele mari în ton cu noua strategie de comunicare care pune accent pe prospeţime. Astfel, cele mai mari magazine vor avea un colţ special amenajat pentru produse proaspete.

"Colţul cu produse fresh, care are undeva la 12 metri pătraţi, se va găsi în cele mai mari magazine ale noastre. Nu vrem să vindem doar nişte produse, ci  propunem  un stil de viaţă fresh, care presupune o nutriţie echilibrată. De aceea am lansat şi platforma digitală www.traiestefresh.ro, unde clienţii pot găsi sfaturi despre o alimentaţie sănătoasă, reţete cu ingrediente proaspete, dar şi diverse concursuri”, precizează Valer Hancaş.

Directorul de marketing al retailerului punctează că peste 50% din produsele care se află pe rafturile magazinelor Kaufland provin de la agricultori români, iar în ceea ce priveşte sortimentul de legume şi fructe, procentul ajunge şi la 80%, în plin sezon.

Vânzările Kaufland pe piaţa locală au depăşit, anul trecut, 2 miliarde de euro (9,17 miliarde lei), în creştere cu 14,7 faţă de 2014.

Cu o cotă de aproximativ 20% din comerţul modern din România, lanţul german de hipermarketuri a raportat la Finanţe un profit net de 146 milioane euro (649 milioane lei), mai mare cu 58% faţă de anul anterior.

Magazinele Kaufland, parte a grupului german Schwarz, alături de Lidl, au în rafturi circa 15.000 de produse, pe o suprafaţă de vânzare cuprinsă între 3.000 şi 5.500 metri pătraţi.