Sari la conținut

Lanțul de hipermarketuri cu cea mai mare cifră de afaceri din România

Pentru al doilea an la rând, retailerul cu cea mai mare cifră de afaceri este un lanţ de hipermarketuri din Germania.

Kaufland este primul lanț de hipermarketuri care ajunge la 100 de magazine în toată țara. Doar anul trecut a avut afaceri de 7,9 miliarde de lei, în creștere cu 10% față de 2013.

Este urmarea strategiei adoptate imediat după criza din 2008, spun specialiştii. Magazinele au continuat să se extindă, în ciuda consumului redus. Germanii au acum afaceri aproape duble faţă de următorul lanţ de hipermarketuri din clasament.

Este vorba despre Carrefour, ale cărui afaceri le-au depăşit, pentru prima dată, pe cele ale Metro. Francezii au adoptat o altă strategie şi promovează produsele româneşti.

Francezii de la Carrefour au 28 de hipermarketuri în România. Cifra de afaceri a francezilor a crescut cu peste 6% anul trecut, la 4,5 miliarde de lei.

La mică distanţă în top urmează Metro, care se adresează unei alte categorii de cumpărători. Metro are 31 de unităţi amplasate la ieşirile din oraş, cu suprafaţe mai mari decât ale hipermarketurilor, de unde se aprovizionează micii comercianţi. Este exact segmentul care s-a prăbuşit în ultimii ani, după ce au apărut supermarketuri la aproape fiecare colţ de bloc. În urmă cu 10 ani, Metro domina piaţa.

Afacerile comerciantului german Metro Cash & Carry au scăzut cu cinci procente anul trecut. Compania care a deschis primul magazin în 1996 are acum afaceri de 4,4 miliarde de lei.

Al patrulea lanţ de magazine care a intrat în topul celor mai mari 20 de companii din România este Auchan, cu afaceri de 3,7 miliarde de lei. Afacerile francezilor au crescut după achiziţia Real, în 2013.

Comerţul modern reprezintă mai bine de jumătate din piaţa de retail din România.